“COVID-19” pandēmija
pieder tiem vēsturiskajiem fenomeniem, par kuru izcelsmi un misiju nevar būt
operatīvi pieejama patiesa informācija, jo patiesā informācija ir milzīgs
noslēpums, kuru sargā gan attiecīgās likumdošanas panti, gan profesionālās
ētikas normas. Visticamākais, dotā pandēmija ir saistīta ar bioloģiskajiem
ieročiem un bioloģisko karu. Ja tas ir tā, tad patiesā informācija par “COVID-19”
principā nevar būt operatīvi (nekavējoties, tūlītēji) pieejama, un
milzīgais noslēpums saglabāsies ilgu laiku. Bet tas nevar būt šķērslis globālo
sociālo problēmu analītikas hipotēzēm, tiecoties pēc iespējas precīzāk tuvoties
patiesībai par milzīgi noslēpumaino vēsturisko fenomenu. Zinātniskās hipotēzes
ir vajadzīgas. “COVID-19” pandēmija joprojām funkcionē, kardināli ietekmējot cilvēces
esamību. Tāpēc zinātniski pieņēmumi šī fenomena cēloņu un likumsakarību
izskaidrošanai ir ļoti vajadzīgi, jo var kalpot kā kognitīvi pieturas punkti
praktiskajā saskarē ar infekcijas slimību. Hipotēžu formulēšana nebūt nav
intelektuālā izklaidēšanās, bet ir akūta dzīves nepieciešamība.
2020.gada nogalē
ir izveidojusies sekojošā situācija: saglabājas noslēpums par vīrusa “SARS-CoV-2”
izcelsmi, taču noslēpums vairs nav “COVID-19” pandēmijas mērķis un
menedžments pandēmijas mērķa sasniegšanai. Pandēmija tiek atklāti ļoti aktīvi
izmantota noteiktam mērķim noteikta sociālā slāņa noteiktās interesēs.
Pandēmijas mērķi var lakoniski formulēt divos vārdos – cilvēks, kapitālisms. Ar
pandēmijas palīdzību vēlas radikāli pārveidot kapitālismu un radikāli pārveidot
cilvēku atbilstoši radikāli pārveidotajam kapitālismam. Tiek drosmīgi un nesaudzīgi
atzīta tagadnes kapitālisma krīze un nepieciešamība būtiski transformēt
kapitālismu, paralēli būtiski transformējot arī cilvēku, lai cilvēks spētu dzīvot
jauna tipa kapitālismā. Runa ir par sociāli ekonomisku un antropoloģiski garīgu
fundamentālu pārveidošanos. Šo pārveidošanos vēlas realizēt sociālais slānis,
kas līdz šim reāli guva vislielāko materiālo labumu no kapitālisma un arī
turpmāk gūs vislielāko materiālo labumu no jaunā tipa kapitālisma. Cilvēks šim
sociālajam slānim ir tehnisks līdzeklis materiālā labuma ieguvei. Tā tas bija
līdzšinējā kapitālismā un tā tam ir jābūt arī turpmākajā kapitālismā.
Pandēmijas sākums
ir epidēmija. Savukārt epidēmijas sākums vienmēr ir noteiktā ģeogrāfiskajā vietā.
“COVID-19” epidēmija, kā tiek pieņemts, sākās 2019.gada decembrī Ķīnas
pilsētā Uhaņā, kas kļuva vēsturiskā fenomena sākotnējais placdarms. Rūpīgi
sargāts noslēpums ir šī placdarma izveidošana. Nav zināma patiesība, kas to izveidoja.
Tāpat nav zināma patiesība, vai tas tika izveidots cilvēka un kapitālisma
transformācijai jeb bija cits mērķis. ASV prezidents sāka ļoti enerģiski visu vainu
uzvelt Ķīnai, kura esot izraisījusi pandēmiju. Savukārt Ķīnas valdība pasaules
sabiedrībai lika saprast, ka pie visa vainīga ir ASV. Ķīnas kompartijas vadība
savu pozīciju formulēja 10 jautājumos, uz kuriem nākas atbildēt Baltam namam:
1) Kāpēc ASV nesniedz informāciju par eksperimentu ar putnu gripas vīrusa
modificēšanu? 2) Kāpēc tika slēgs ASV armijas infekcijas slimību pētnieciskais
institūts, par ko kļuva zināms 2019.gada jūlijā? 3) Vai tā bija nejaušība, kad
2019.gada janvārī-augustā ASV Veselības aizsardzības un sociālo dienestu
ministrija gatavoja scenāriju, kas ir līdzīgs “COVID-19” uzliesmojumam?
(Tūristu grupa Ķīnā inficējas ar jaunu vīrusu un pēc atgriešanās mājās jauno
vīrusu izplata visā pasaulē.) 4) Kāpēc Baltais nams ignorēja izlūkdienesta
ziņojumu 2019.gada novembrī par koronavīrusa draudiem? 5) Vai ASV valdība var
precizēt, cik ASV pilsoņu inficēti ar koronavīrusu uz gripas letālā fona? 6)
Kad jaunais koronavīruss tika konstatēts ASV? 7) Kādā veidā ASV varēja tik ātri
iegūt koronavīrusa štammu, lai sāktu testēt vakcīnu pret “COVID-19”? 8)
Kāpēc ASV valdība neatzīst pandēmijas bīstamību, bet ierēdņi turpina pārdot
akcijas par pazeminātām cenām? 9) Kāpēc amerikāņu ekspertiem neatļauj publiski
apspriest jauno koronavīrusu? 10) Kāpēc ASV valdība neinformē par pētījumiem
ārzemēs izvietotajās amerikāņu bioloģiskajās laboratorijās?
Jau 2020.gada pirmajos mēnešos sākās
publiski atklāts diskurss par pandēmijas grandiozo lomu kapitālisma un cilvēka
radikālā pārveidošanā. Pandēmija tika slavēta kā lielisks transformatīvais
notikums. Šajā ziņā par galveno konceptuālo un ideoloģisko centru kļuva Klausa
Švāba vadītais Pasaules ekonomiskais forums (PEF). Tas ap sevi pulcē sociālo
slāni, kas līdz šim reāli guva vislielāko materiālo labumu no kapitālisma un
arī turpmāk gūs vislielāko materiālo labumu no jaunā tipa kapitālisma.
2020.gada maijā PEF online-konferencē Švābs kopā ar princi Čarlsu
ierosināja lietot jēdzienu “The Great Reset” (TGR; lielā
pārlādēšana). Konferencē tika uzsvērta nepieciešamība pārlādēt kapitālismu.
Princis Čarls ieteica veidot “atbildīgu kapitālismu”. Savukārt Švābs turpināja
attīstīt savu tradicionālo konceptu par 4. industriālo revolūciju (The Fourth Industrial Revolution).
Pandēmijas laikā lielā pārlādēšana (TGR praktiskā funkcionēšana)
notiek gan kapitālisma mehānisma segmentā, gan cilvēka garīgajā segmentā. Atsaucoties
uz ekonomisko krīzi, tiek drukāti un sadalīti miljardi. Dziļas izmaiņas ir
saimnieciskās darbības struktūrā, likvidējot pat atsevišķas ražošanas un
pakalpojumu nozares. Masveidā tiek ieviesta darba jauna forma – t.s. attālinātais
darbs. Protams, atpoguļojas jūsma par robotizāciju, digitalizāciju, mākslīgo
intelektu, transhumānismu.
Taču pandēmijas laikā, visticamākais, sabiedrība visskaudrāk un vissāpīgāk
izjūt cilvēka brīvības un cilvēka tiesību ierobežojumus. Tādi ierobežojumi tiek
atzīti par ļoti efektīvu līdzekli cilvēka transformācijā atbilstoši kapitālisma
jaunajam tipam. “The Great Reset” ir kļuvis par cilvēka lielās pārlādēšanas
dievu. Ne velti sabiedrībā ir izplatīts viedoklis, ka pandēmija ir ne tik daudz
veselības problēma kā politiskā, ideoloģiskā, ekonomiskā, ģeopolitiskā,
humānisma problēma.
Pasaules
ekonomiskais forums no 2020.gada jūnija sāka īpaši enerģiski un īpaši mērķtiecīgi
propagandēt “The Great Reset”. Foruma portālā tika iekārtota speciāla
nodaļa (https://www.weforum.org/great-reset/), lai “cooperate in simultaneously managing the direct
consequences of the COVID-19 crisis”. Atklātāk vairs nav vajadzīgs
paskaidrot kolektīvo mērķi izmantot pandēmiju. Portāla speciālajā nodaļā savu
viedokli pirmie izteica Baidens, Džonsons, Džastins Trudo (Kanādas premjers) un
citas prominentas personas. Speciālajā nodaļā ir uzskaitīti foruma partneri un
tātad arī TGR fani. Nosauktas ir simtiem biznesa firmas, kuras esot
ieinteresētas kapitālisma lielajā pārlādēšanā. 2020.gada jūlijā iznāca Švāba un
francūža Thierry Malleret grāmata “Covid-19: The Great Reset”.
Foruma
konceptuālajos tekstos un tik tikko nosauktajā grāmatā ir izskaidrota lielās pārlādēšanas jēga un
prioritārie mērķi. Tā, piemēram, transhumānisma garā tiks pilnveidots cilvēks;
jaunā tipa kapitālismā būs likvidēta atšķirība starp bagātajām un nabadzīgajām
valstīm; nākotnē tiks likvidētas robežas starp valstīm; “COVID-19”
pandēmija ir iespēju unikāls logs un pa šo logu nākas cilvēci vest uz nākotni;
nevar būt nekāda atgriešanās pagātnē; nekad nebūs atgriešanās iepriekšējā
normālajā dzīvē; pandēmija sadala cilvēces esamību pirmspandēmijas ērā un
pandēmijas ērā; uz Zemes būs viena planetāra valsts ar vienu valdnieku –
Pasaules valdību; ekonomiku centralizēti pārvaldīs gigantiski monopoli; būs
tikai digitāla nauda; privātīpašuma vietā būs “līdzdalības ekonomika”,
“lietošanas ekonomika”; būs pabeigta robotizācija visās ekonomikas un sabiedriskās
darbības sfērās; veselības aizsardzībā būs obligāta vakcionēšana, sanitāras
pases nepieciešamība, ierobežojumu un sodu piemērošana medicīnas disciplīnas
neievērotājiem.
Uzmanību saista
humāni specifiskā attieksme pret cilvēka brīvību, cilvēka pašcieņu. Kā raksta
Švābs, “Lockdown” ieviešana “pastiprinās mūsu pieķeršanās tuviniekiem,
mēs vairāk cienām tos, kurus mīlam – ģimenes locekļus un draugus. Taču no otras
puses pieaug patriotiskās un nacionālās jūtas kopā ar tumšiem reliģiskajiem
ieskatiem un etniskām priekšrocībām. Tāds toksiskais sajaukums mūsos atklāj
vissliktāko”.
Švābs neslēpj
savu (saprotams, ne tikai viņa) demogrāfisko kredo: “Jo lielāks demogrāfiskais
pieaugums, jo lielāks jaunu pandēmiju risks”. Viņa pārliecībā demogrāfiskā
pieauguma pazemināšana un iedzīvotāju skaita samazināšana atvieglo dabas noslogošanu.
Savukārt “lai likvidētu pandēmiju, nepieciešams radīt digitālās kontroles
vispasaules tīklu”.
Klauss Švābs
diktē pasaules valstu valdībām uzdevumus pandēmijas laikā. Valdībām ir jābūt
pēc iespējas stingrākām, cilvēki ir maksimāli jāierobežo, jebkuri protesti
nesaudzīgi jāapspiež, atgriešanos pirmspandēmijas laika dzīves kārtībā nedrīkst
pieļaut.
Rietumu
civilizācijas cilvēku lielas daļas griba un spēja saglabāt brīvību kā
cilvēciskuma galveno nosacījumu ir noslīdējusi gandrīz nulles līmenī. Tajās
zemēs, kurās tomēr ir protesti, tie drīzāk ir stihiski protesti, bet nevis
sistēmiski revolucionāri. Protesti ir revolucionārās sociālās gribas rudimenti
- gandrīz pilnīgi izzudušas parādības paliekas. Protesti ir sociālā radikālisma
inerces rezultāts. Protesti ir bez pasionaritātes. Protesti drīzāk funkcionē kā
nodeva vēsturiskai tradīcijai, bet nevis kā fundamentālas pašaizsardzības
imperatīvs. Protesti neko vēl nav panākuši.
Tomēr protesti
eksistē, un protestu kapacitāte Švābam un viņa domubiedriem, domājams, liekas
pārāk draudīga un kaitējoša lielajai pārlādēšanai. Švābs savā grāmatā aicina
politiķus būt gataviem sastapties ar sabiedrības pretestību. Politiķiem nāksies
būt gataviem apspiest nemierus. Nebūs viegli savaldīt sabiedrību, jo šoks ir
grandiozs un sāpes ir nepanesamas. Švāba kungs un viņa literārais kompanjons
mudina politiķus neatslābināt ierobežojumus – neatcelt karantīnu, sociālo
distancēšanos, jo viss tas notiek cilvēku labā, ekonomiskās atjaunošanās labā.
2020.gada
decembra vidū (īpaši 20.XII) pandēmijas sižetā burtiski dažu stundu laikā negaidīti
(nepamatoti !?) uzradās jauns pavērsiens – Lielbritānijas izolācija jeb “Lockdown”
pielietošanas jauna kampaņa. Lielbritānija pēc Ķīnas kļuva vēsturiskā
fenomena otrs placdarms. Nākas domāt, ka otrs placdarms bija nepieciešams, lai saglabātu
savās rokās pandēmijas menedžmentu. Sabiedrībā ir manāmi pieaudzis speciālistu sniegtās
objektīvās informācijas apjoms par vīrusu, saslimstības reālo statistiku un
vispār pandēmijas jocīgo saistību ar politiku, finansu līdzekļu sadalīšanu utt.
Lielbritāniju iecelt “Lockdown 2.0” godā nevarēja būt grūti. Princis Čarlzs, Džonsons ir vieni no lielākajiem "The Great Reset" atbalstītājiem kapitālisma un cilvēka modernizēšanā. Viņu pārliecībā "COVID-19" ir ļoti piemērots transformatīvais notikums. Taču visu ātri neizdosies "pārlādēt". Tāpēc ir nepieciešams jauns "Lockdown", par ko viņi izsakās kopā ar Švābu u.c. Pasaules ekonomikas foruma pasākumos jau no 2020.g. jūnija. Ļoti iespējams, angļu kungi gada beigās ir noorganizējuši savā zemē "Lockdown 2.0", Lielbritānijai kļūstot par jaunas histērijas, jaunas karantīnas, jaunas totālas izolācijas sākumu. Kā parasti unikālajā 2020.gadā, viss attīstās nenormāli strauji un Eiropu gandrīz momentā pārklāja jauna "kovida" panika. 2020.gada 20.decembra vakarā apspriedās ES vadoņi. Arī Latvijas vadoņi tovakar apspriedās, kā rīkoties jaunajos apstākļos. Hipotēzes “Lockdown 2.0” perspektīvas neviens neapšauba.
Комментариев нет:
Отправить комментарий