понедельник, 21 декабря 2020 г.

Perspektīvā hipotēze “Lockdown 2.0”

 


 

   COVID-19” pandēmija pieder tiem vēsturiskajiem fenomeniem, par kuru izcelsmi un misiju nevar būt operatīvi pieejama patiesa informācija, jo patiesā informācija ir milzīgs noslēpums, kuru sargā gan attiecīgās likumdošanas panti, gan profesionālās ētikas normas. Visticamākais, dotā pandēmija ir saistīta ar bioloģiskajiem ieročiem un bioloģisko karu. Ja tas ir tā, tad patiesā informācija par “COVID-19” principā nevar būt operatīvi (nekavējoties, tūlītēji) pieejama, un milzīgais noslēpums saglabāsies ilgu laiku. Bet tas nevar būt šķērslis globālo sociālo problēmu analītikas hipotēzēm, tiecoties pēc iespējas precīzāk tuvoties patiesībai par milzīgi noslēpumaino vēsturisko fenomenu. Zinātniskās hipotēzes ir vajadzīgas. “COVID-19” pandēmija joprojām  funkcionē, kardināli ietekmējot cilvēces esamību. Tāpēc zinātniski pieņēmumi šī fenomena cēloņu un likumsakarību izskaidrošanai ir ļoti vajadzīgi, jo var kalpot kā kognitīvi pieturas punkti praktiskajā saskarē ar infekcijas slimību. Hipotēžu formulēšana nebūt nav intelektuālā izklaidēšanās, bet ir akūta dzīves nepieciešamība.

   2020.gada nogalē ir izveidojusies sekojošā situācija: saglabājas noslēpums par vīrusa “SARS-CoV-2” izcelsmi, taču noslēpums vairs nav “COVID-19” pandēmijas mērķis un menedžments pandēmijas mērķa sasniegšanai. Pandēmija tiek atklāti ļoti aktīvi izmantota noteiktam mērķim noteikta sociālā slāņa noteiktās interesēs. Pandēmijas mērķi var lakoniski formulēt divos vārdos – cilvēks, kapitālisms. Ar pandēmijas palīdzību vēlas radikāli pārveidot kapitālismu un radikāli pārveidot cilvēku atbilstoši radikāli pārveidotajam kapitālismam. Tiek drosmīgi un nesaudzīgi atzīta tagadnes kapitālisma krīze un nepieciešamība būtiski transformēt kapitālismu, paralēli būtiski transformējot arī cilvēku, lai cilvēks spētu dzīvot jauna tipa kapitālismā. Runa ir par sociāli ekonomisku un antropoloģiski garīgu fundamentālu pārveidošanos. Šo pārveidošanos vēlas realizēt sociālais slānis, kas līdz šim reāli guva vislielāko materiālo labumu no kapitālisma un arī turpmāk gūs vislielāko materiālo labumu no jaunā tipa kapitālisma. Cilvēks šim sociālajam slānim ir tehnisks līdzeklis materiālā labuma ieguvei. Tā tas bija līdzšinējā kapitālismā un tā tam ir jābūt arī turpmākajā kapitālismā.

   Pandēmijas sākums ir epidēmija. Savukārt epidēmijas sākums vienmēr ir noteiktā ģeogrāfiskajā vietā. “COVID-19” epidēmija, kā tiek pieņemts, sākās 2019.gada decembrī Ķīnas pilsētā Uhaņā, kas kļuva vēsturiskā fenomena sākotnējais placdarms. Rūpīgi sargāts noslēpums ir šī placdarma izveidošana. Nav zināma patiesība, kas to izveidoja. Tāpat nav zināma patiesība, vai tas tika izveidots cilvēka un kapitālisma transformācijai jeb bija cits mērķis. ASV prezidents sāka ļoti enerģiski visu vainu uzvelt Ķīnai, kura esot izraisījusi pandēmiju. Savukārt Ķīnas valdība pasaules sabiedrībai lika saprast, ka pie visa vainīga ir ASV. Ķīnas kompartijas vadība savu pozīciju formulēja 10 jautājumos, uz kuriem nākas atbildēt Baltam namam: 1) Kāpēc ASV nesniedz informāciju par eksperimentu ar putnu gripas vīrusa modificēšanu? 2) Kāpēc tika slēgs ASV armijas infekcijas slimību pētnieciskais institūts, par ko kļuva zināms 2019.gada jūlijā? 3) Vai tā bija nejaušība, kad 2019.gada janvārī-augustā ASV Veselības aizsardzības un sociālo dienestu ministrija gatavoja scenāriju, kas ir līdzīgs “COVID-19” uzliesmojumam? (Tūristu grupa Ķīnā inficējas ar jaunu vīrusu un pēc atgriešanās mājās jauno vīrusu izplata visā pasaulē.) 4) Kāpēc Baltais nams ignorēja izlūkdienesta ziņojumu 2019.gada novembrī par koronavīrusa draudiem? 5) Vai ASV valdība var precizēt, cik ASV pilsoņu inficēti ar koronavīrusu uz gripas letālā fona? 6) Kad jaunais koronavīruss tika konstatēts ASV? 7) Kādā veidā ASV varēja tik ātri iegūt koronavīrusa štammu, lai sāktu testēt vakcīnu pret “COVID-19”? 8) Kāpēc ASV valdība neatzīst pandēmijas bīstamību, bet ierēdņi turpina pārdot akcijas par pazeminātām cenām? 9) Kāpēc amerikāņu ekspertiem neatļauj publiski apspriest jauno koronavīrusu? 10) Kāpēc ASV valdība neinformē par pētījumiem ārzemēs izvietotajās amerikāņu bioloģiskajās laboratorijās?

   Jau 2020.gada pirmajos mēnešos sākās publiski atklāts diskurss par pandēmijas grandiozo lomu kapitālisma un cilvēka radikālā pārveidošanā. Pandēmija tika slavēta kā lielisks transformatīvais notikums. Šajā ziņā par galveno konceptuālo un ideoloģisko centru kļuva Klausa Švāba vadītais Pasaules ekonomiskais forums (PEF). Tas ap sevi pulcē sociālo slāni, kas līdz šim reāli guva vislielāko materiālo labumu no kapitālisma un arī turpmāk gūs vislielāko materiālo labumu no jaunā tipa kapitālisma. 2020.gada maijā PEF online-konferencē Švābs kopā ar princi Čarlsu ierosināja lietot jēdzienu “The Great Reset” (TGR; lielā pārlādēšana). Konferencē tika uzsvērta nepieciešamība pārlādēt kapitālismu. Princis Čarls ieteica veidot “atbildīgu kapitālismu”. Savukārt Švābs turpināja attīstīt savu tradicionālo konceptu par 4. industriālo revolūciju (The Fourth Industrial Revolution).

   Pandēmijas laikā lielā pārlādēšana (TGR praktiskā funkcionēšana) notiek gan kapitālisma mehānisma segmentā, gan cilvēka garīgajā segmentā. Atsaucoties uz ekonomisko krīzi, tiek drukāti un sadalīti miljardi. Dziļas izmaiņas ir saimnieciskās darbības struktūrā, likvidējot pat atsevišķas ražošanas un pakalpojumu nozares. Masveidā tiek ieviesta darba jauna forma – t.s. attālinātais darbs. Protams, atpoguļojas jūsma par robotizāciju, digitalizāciju, mākslīgo intelektu, transhumānismu.

   Taču pandēmijas laikā, visticamākais, sabiedrība visskaudrāk un vissāpīgāk izjūt cilvēka brīvības un cilvēka tiesību ierobežojumus. Tādi ierobežojumi tiek atzīti par ļoti efektīvu līdzekli cilvēka transformācijā atbilstoši kapitālisma jaunajam tipam. “The Great Reset” ir kļuvis par cilvēka lielās pārlādēšanas dievu. Ne velti sabiedrībā ir izplatīts viedoklis, ka pandēmija ir ne tik daudz veselības problēma kā politiskā, ideoloģiskā, ekonomiskā, ģeopolitiskā, humānisma problēma.

   Pasaules ekonomiskais forums no 2020.gada jūnija sāka īpaši enerģiski un īpaši mērķtiecīgi propagandēt “The Great Reset”. Foruma portālā tika iekārtota speciāla nodaļa (https://www.weforum.org/great-reset/), lai “cooperate in simultaneously managing the direct consequences of the COVID-19 crisis”. Atklātāk vairs nav vajadzīgs paskaidrot kolektīvo mērķi izmantot pandēmiju. Portāla speciālajā nodaļā savu viedokli pirmie izteica Baidens, Džonsons, Džastins Trudo (Kanādas premjers) un citas prominentas personas. Speciālajā nodaļā ir uzskaitīti foruma partneri un tātad arī TGR fani. Nosauktas ir simtiem biznesa firmas, kuras esot ieinteresētas kapitālisma lielajā pārlādēšanā. 2020.gada jūlijā iznāca Švāba un francūža Thierry Malleret grāmata “Covid-19: The Great Reset”.

   Foruma konceptuālajos tekstos un tik tikko nosauktajā grāmatā  ir izskaidrota lielās pārlādēšanas jēga un prioritārie mērķi. Tā, piemēram, transhumānisma garā tiks pilnveidots cilvēks; jaunā tipa kapitālismā būs likvidēta atšķirība starp bagātajām un nabadzīgajām valstīm; nākotnē tiks likvidētas robežas starp valstīm; “COVID-19” pandēmija ir iespēju unikāls logs un pa šo logu nākas cilvēci vest uz nākotni; nevar būt nekāda atgriešanās pagātnē; nekad nebūs atgriešanās iepriekšējā normālajā dzīvē; pandēmija sadala cilvēces esamību pirmspandēmijas ērā un pandēmijas ērā; uz Zemes būs viena planetāra valsts ar vienu valdnieku – Pasaules valdību; ekonomiku centralizēti pārvaldīs gigantiski monopoli; būs tikai digitāla nauda; privātīpašuma vietā būs “līdzdalības ekonomika”, “lietošanas ekonomika”; būs pabeigta robotizācija visās ekonomikas un sabiedriskās darbības sfērās; veselības aizsardzībā būs obligāta vakcionēšana, sanitāras pases nepieciešamība, ierobežojumu un sodu piemērošana medicīnas disciplīnas neievērotājiem.

   Uzmanību saista humāni specifiskā attieksme pret cilvēka brīvību, cilvēka pašcieņu. Kā raksta Švābs, “Lockdown” ieviešana “pastiprinās mūsu pieķeršanās tuviniekiem, mēs vairāk cienām tos, kurus mīlam – ģimenes locekļus un draugus. Taču no otras puses pieaug patriotiskās un nacionālās jūtas kopā ar tumšiem reliģiskajiem ieskatiem un etniskām priekšrocībām. Tāds toksiskais sajaukums mūsos atklāj vissliktāko”.

   Švābs neslēpj savu (saprotams, ne tikai viņa) demogrāfisko kredo: “Jo lielāks demogrāfiskais pieaugums, jo lielāks jaunu pandēmiju risks”. Viņa pārliecībā demogrāfiskā pieauguma pazemināšana un iedzīvotāju skaita samazināšana atvieglo dabas noslogošanu. Savukārt “lai likvidētu pandēmiju, nepieciešams radīt digitālās kontroles vispasaules tīklu”.

   Klauss Švābs diktē pasaules valstu valdībām uzdevumus pandēmijas laikā. Valdībām ir jābūt pēc iespējas stingrākām, cilvēki ir maksimāli jāierobežo, jebkuri protesti nesaudzīgi jāapspiež, atgriešanos pirmspandēmijas laika dzīves kārtībā nedrīkst pieļaut.

   Rietumu civilizācijas cilvēku lielas daļas griba un spēja saglabāt brīvību kā cilvēciskuma galveno nosacījumu ir noslīdējusi gandrīz nulles līmenī. Tajās zemēs, kurās tomēr ir protesti, tie drīzāk ir stihiski protesti, bet nevis sistēmiski revolucionāri. Protesti ir revolucionārās sociālās gribas rudimenti - gandrīz pilnīgi izzudušas parādības paliekas. Protesti ir sociālā radikālisma inerces rezultāts. Protesti ir bez pasionaritātes. Protesti drīzāk funkcionē kā nodeva vēsturiskai tradīcijai, bet nevis kā fundamentālas pašaizsardzības imperatīvs. Protesti neko vēl nav panākuši.

   Tomēr protesti eksistē, un protestu kapacitāte Švābam un viņa domubiedriem, domājams, liekas pārāk draudīga un kaitējoša lielajai pārlādēšanai. Švābs savā grāmatā aicina politiķus būt gataviem sastapties ar sabiedrības pretestību. Politiķiem nāksies būt gataviem apspiest nemierus. Nebūs viegli savaldīt sabiedrību, jo šoks ir grandiozs un sāpes ir nepanesamas. Švāba kungs un viņa literārais kompanjons mudina politiķus neatslābināt ierobežojumus – neatcelt karantīnu, sociālo distancēšanos, jo viss tas notiek cilvēku labā, ekonomiskās atjaunošanās labā.

   2020.gada decembra vidū (īpaši 20.XII) pandēmijas sižetā burtiski dažu stundu laikā negaidīti (nepamatoti !?) uzradās jauns pavērsiens – Lielbritānijas izolācija jeb “Lockdown” pielietošanas jauna kampaņa. Lielbritānija pēc Ķīnas kļuva vēsturiskā fenomena otrs placdarms. Nākas domāt, ka otrs placdarms bija nepieciešams, lai saglabātu savās rokās pandēmijas menedžmentu. Sabiedrībā ir manāmi pieaudzis speciālistu sniegtās objektīvās informācijas apjoms par vīrusu, saslimstības reālo statistiku un vispār pandēmijas jocīgo saistību ar politiku, finansu līdzekļu sadalīšanu utt.

   Lielbritāniju iecelt “Lockdown 2.0” godā nevarēja būt grūti. Princis Čarlzs, Džonsons ir vieni no lielākajiem "The Great Reset" atbalstītājiem kapitālisma un cilvēka modernizēšanā. Viņu pārliecībā "COVID-19" ir ļoti piemērots transformatīvais notikums. Taču visu ātri neizdosies "pārlādēt". Tāpēc ir nepieciešams jauns "Lockdown", par ko viņi izsakās kopā ar Švābu u.c. Pasaules ekonomikas foruma pasākumos jau no 2020.g. jūnija. Ļoti iespējams, angļu kungi gada beigās ir noorganizējuši savā zemē "Lockdown 2.0", Lielbritānijai kļūstot par jaunas histērijas, jaunas karantīnas, jaunas totālas izolācijas sākumu. Kā parasti unikālajā 2020.gadā, viss attīstās nenormāli strauji un Eiropu gandrīz momentā pārklāja jauna "kovida" panika. 2020.gada 20.decembra vakarā apspriedās ES vadoņi. Arī Latvijas vadoņi tovakar apspriedās, kā rīkoties jaunajos apstākļos. Hipotēzes “Lockdown 2.0” perspektīvas neviens neapšauba.

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Blogs slēgts

 2021.gada 16.oktobrī slēdzu blogu. Tā teksti tiks izmantoti grāmatā "Pandēmijas paraloģistika", kuru publicēs manā mājas lapā &qu...