Pandēmijai ir
planetārs mērogs. Pandēmijas konteksts arī ir planetāra mēroga konteksts.
Pandēmija ir vienota ar apstākļu, notikumu, faktu, tendenču kopumu. Tas ir
jāņem vērā, lai varētu saskatīt, saprast, novērtēt “COVID-19” infekcijas
slimības izraisīto planetāro nelaimi, bet pats galvenais, lai izprastu
pandēmijas izmantošanu kā transformatīvo notikumu cilvēces radikālai
“pārlādēšanai” Davosas foruma saimnieka K.Švāba “The Great Reset”
doktrīnas garā. Pandēmijas konteksts atklāj radikālās transformācijas motīvus
un objektīvo pamatotību.
Lieta ir tā, ka jau
labu laiku pirms pandēmijas konstatēšanas 2020.gada 11.martā eksistēja t.s. pasaules
globālo problēmu analītika. Rietumos tās starptautiskais organizatoriskais
centrs kļuva 1968.gadā dibinātais Romas klubs, regulāri gatavojot analītiskos ziņojumus par pasaules globālajām problēmām
ekonomikā, demogrāfijā, ekoloģijā, biosfērā u.c. Pirmais ziņojums “Pieauguma
robežas” (“Limits to Growth”) tika publicēts 1972.gadā.
No XX gs. 70.
gadiem pasaules globālo problēmu analītika koncentrējās jaunā starpdisciplinārajā
zinātniskajā virzienā. To nosauca par globālistiku. Pirmajā laikā globālistikas
adeptu uzmanības centrā bija dažādu problēmu sekas. Tika apskatīta globalizācijas
procesu ietekme uz cilvēces nākotnes perspektīvām. Pret globalizāciju, kura uz
Zemes intensīvi sākās XX gs. otrajā pusē, zinātnieki izturējās kā pret dabisku un
likumsakarīgu vēsturisko procesu, radot planetāras struktūras, sakarus,
attiecības sabiedrības dzīves dažādās sfērās. Fundamentāla, totāla, daudzpusīga
globalizācija uz Zemes sākās, kad ekonomika un politika kļuva planetāri
globālas parādības, strauji globalizējot Homo sapiens eksistences visus
aspektus.
Par globalizāciju
un globālistiku kā zinātnisko darbību bija liela interese ne tikai
akadēmiskajās aprindās, bet arī masu sabiedrībā. Globalizācijas tematika tika
plaši atspoguļota masu komunikācijā. Savukārt universitātēs tika atvērtas
globālistikas katedras, gatavotas publikācijas, lasīti lekciju kursi. Pasaules
sabiedriskajā apziņā globālistika asociējās kā progresīvs intelektuālais un
kognitīvais sasniegums cilvēka un sabiedrības izziņā. Tika progresīvi apliecināts
holisms zinātniskajās studijās. Secinājumi par parādībām tika izdarīti kā par vienotiem
veselumiem. Zinātniskajā literatūrā sāka lietot jēdzienu “triosfēra”. Ar to
raksturoja cilvēka vienotību ar “sociosfēru”, “biosfēru” un “ģeosfēru”.
Interese par
globālistiku pieplaka pēc sociālisma sistēmas sabrukuma Rietumu civilizācijā XX
gs. 90. gadu sākumā. Tas bija saprotami, jo būtiski mainījās dzīves kārtība uz
Zemes. Divpolārās (kapitālisma un sociālisma) pasaules kārtības vietā radās
vienpolārā pasaules kārtība, kas kļuva nopietns zinātniskās, publicistiskās
izziņas un masu sabiedriskās domas priekšmets. Bija nepieciešams izprast, kas
turpmāk gaida pasaules sabiedrību un kāda reālā loma būs ASV, kura pēc PSRS un
sociālisma sistēmas sagraušanas sāka sevi sludināt kā planētas valdnieci –
vienpolārās pasaules hegemonu. Amerikāņu politiskā elite un tās apkalpojošie
eksperti, publicisti, žurnālisti ASV jaunā statusa attaisnošanā, eifēmiskā
leksiskajā noformēšanā un ideoloģiskajā propagandā sāka plaši lietot
globalizācijas jēdzienu. Ar globalizāciju saprata pasaules tautu un valstu pienākumu
apvienoties ap ASV, jo tā uzņemas rūpes par visu cilvēci – globalizācijas
kopumu.
Pasaules
sabiedrības reakcija nebūt nebija atbalstoša. Globalizācijas jēdziens amerikāņu gaumē ieguva politiskās un ideoloģiskās manipulācijas reputāciju. Radās leksiskais
atvasinājums “globālisms”. Ar to sarkastiski apzīmēja un joprojām apzīmē politisko
un ideoloģisko koncepciju analoģiski tādiem jēdzieniem kā “liberālisms”,
“sociālisms”, “konservatīvisms” u.c. Bija radies vēl viens “..isms”.
XXI gs.
aktivizējās globālisma prozelīti ne tikai ASV, bet arī citās Rietumu zemēs. Par
globālisma prozelītiem ieteicams saukt cilvēku slāni Rietumu sociumā, kuru tradicionāli
dēvē par naudas saimniekiem, Davosas eliti, bilderbergiešiem, komiteju 300, globālo
eliti, pasaules valdniekiem. Sastopami vēl citi apzīmējumi ļoti bagātu un
politiski ietekmīgu indivīdu terminoloģiskajā identificēšanā. Tie ir indivīdi,
kuri kaismīgi vēlas rūpēties par visas cilvēces likteni un kuru ambīciju centrā
ir cilvēces pārvaldīšanas mānija. Viņu vidū ir aristokrāti, baņķieri, transnacionālo
korporāciju topmenedžeri, politiķi, kā arī atsevišķi intelektuāļi, kuri
konceptuāli izklāsta un pamato cilvēces pārvaldīšanas projektus. XXI gs.
minētais slānis sāka izmantot globālisma koncepciju. Par globālismu tiek
maskējoši dēvēta vienpolārās pasaules kārtības nodibināšana, kad planētu
pārvalda ASV, “zelta miljards” un planētas pārvaldīšanas ideālākais formāts ir
pasaules valdība. Globālisma koncepcijas atbalstītāji faktiski ir pievērsušies
jaunam filosofiskajam, sociālajam, politiskajam, ideoloģiskajam virzienam,
nostiprinot jaunu jēdzienu “globālisms”. Tādējādi pret globālisma koncepcijas
atbalstītājiem nākas izturēties kā pret prozelītiem. Tā dēvē cilvēkus, kuri
pievēršas kaut kam idejiski jaunam un kļūst idejiski jaunā patrioti. Naudas
saimnieki, Davosas elite, globālā elite reāli ir pārveidojusies globālisma
prozelītos.
XX gs. 90. gadu
un XXI gs. sākuma plašās diskusijas par pasaules kārtību manāmi atsaucās uz akadēmisko
globālistiku. Universitāšu globālistika sāka pastiprināti noskaidrot globālo
problēmu cēloņus. Globālo problēmu seku analīzes vietā stājās globālo problēmu
cēloņu analīze. Tam aktīvi pievērsās arī globālisma prozelītu eksperti,
formulējot galvenos cēloņus, kas liek radikāli pārkārtot dzīvi uz planētas.
Globālisma
prozelītu aprindās ideju ģenerētājas reputācija ir lēdijai Lynn
Forester de Rothschild. Viņas trešais vīrs ir Rotšildu dinastijas
ietekmīgākais pārstāvis sers Evelyn Robert de Rothschild. Lēdija ir
formulējusi to, ko vēlas panākt globālisma prozelīti. Viņi vēlas panākt ne
vairāk un arī ne mazāk kā kapitālisma radikālu pārveidošanu. No XX gs. 80.gadiem
dominējošais finansu kapitālisms esot sevi izsmēlis. Tāpēc ir nepieciešams
veidot jaunu kapitālisma vēsturisko modifikāciju. Tai nosaukumu ir izdomājusi
lēdija Lynn Forester de Rothschild. Kapitālisma jaunās
modifikācijas nosaukums ir “inkluzīvais kapitālisms” (proti, ietverošais,
iekļaujošais kapitālisms). XXI gs. sākumā globālisma prozelīti sociuma
radikālas pārkārtošanas mērķus sāka konceptuāli apvienot vienā modelī –
inkluzīvā kapitālisma modelī. Tā iemiesošana dzīvē kļuva globālisma prozelītu misija.
Jēdzienu “inkluzīvais kapitālisms” lieto
arī Davosas foruma tēvs un “The Great Reset” fanāts K.Švābs. Taču viņš
to neizdomāja. Kā jau minēju, jēdzienu “inkluzīvais kapitālisms” izdomāja
lēdija Lynn Forester de Rothschild. Viņa ieņem augstus amatus
Rotšildu dinastijas biznesā un acīmredzot ir apsēsta ar cilvēces glābšanas
ideju. Sastopama informācija, ka viņa pirmo reizi modīgo jēdzienu lietoja
2014.gada sākumā. Viņa togad maijā Londonā organizēja konferenci. Tajā
piedalījās tādas prominentas personas kā princis Čarlzs, Bils Klintons,
pasaules finansu guru Kristīne Lagarda. Konferencē globālajai elitei
pietuvinātā Kristīne Lagarda no tribīnes patētiski uzsvēra, ka jēdzienu
“inkluzīvais kapitālisms” ir nesen izdomājusi lēdija Lynn Forester de
Rothschild.
Lēdija ir nesavtīga un dāsna kundze.
Viņa jēdziena “inkluzīvais kapitālisms” autortiesības ir uzdāvinājusi Romas
pāvestam Franciskam. Tas publiski notika 2020.gada decembrī. Lēdija 2018.gadā
bija izveidojusi starptautisku nekomerciālu organizāciju “Coalition for
Inclusive Capitalism” (CIC). Ar šo organizāciju interesenti var smalkāk
iepazīties tās saitā (https://www.epic-value.com/). 2020.gada 14.decembrī Ņujorkā CIC noslēdza
līgumu ar Vatikānu, izveidojot “The Council for Inclusive Capitalism with
The Vatican”(CICV; https://www.inclusivecapitalism.com/). Līguma noslēgšanas svinīgajā ceremonijā lēdija
apliecināja savu lielo gandarījumu par iespēju atbalstīt Romas pāvesta
Franciska iniciatīvu veidot inkluzīvo kapitālismu. Ieskatu par globālisma
prozeolītiem un viņiem pietuvinātajām personām
var iegūt tik tikko minēto organizāciju saitos. Tajos ir nosauktas
attiecīgās organizācijas padomes locekļi un atbalstītāji (firmas, firmu
vadītāji).
Globālisma
prozelītu eksperti visjaunākajās publikācijās (2018.-2020.g.) ļoti strikti
nosoda ne tikai kapitālismu, finansu spekulācijas, ļaužu masu materiālistisko
orientāciju un patērēšanas māniju. Eksperti nosodoši izsakās plašāk. Viņi
raksta par pasaules apdraudētību, degradēšanos, autoritārisma un
fundamentālisma progresēšanu. Pasaulē ir sociālā, politiskā, garīgās kultūras
krīze, kā arī morāles, demokrātijas, ideoloģijas krīze. Tā visa cēlonis ir XX
gs. 80.gados aizsāktās finansu spekulācijas. Pēc 2008.-2009.gada finansu krīzes
baņķieri netika sodīti. Viņi nenonāca cietumā, bet kļuva vēl nekaunīgāki. 98%
finansu operācijas joprojām ir spekulatīvas, bet beznodokļu zonās ir noslēpti
apmēram 32 triljoni dolāru.
Ekspertu ieskatā cilvēci
var glābt vienīgi jauns pasaules uzskats, alternatīva ekonomika, jauna
apgaismība, holisms un sinerģētika pasaules interpretācijā. Cilvēkiem ir
jāatbrīvojas no reduktīvas (vienkāršojošas) domāšanas un zināšanu
fragmentācijas. Tikai tādā veidā mazināsies pasaules uzskata patoloģiskums.
Piemēram, Ādama Smita un Čārlza Darvina mācības izkropļošana. Ā.Smits akcentēja
tirgus, likumības un morāles vienotību. Viņa ieskatā tirgus attiecības nosaka
tiesiskuma un tikumības fons, bet ekonomika ir atkarīga no juridiskajiem un
morāli tikumiskajiem noteikumiem. Mūsdienu kapitālisms to īgnorē. Savukārt
Č.Darvins neatzina eksistenciālās konkurences absolutizāciju. Viņš pārliecībā
evolūcija nevar būt sekmīga bez konkurences ierobežošanas un vājāko
aizsardzības.
Globālisma
prozelītu ekspertu un akadēmiskās globālistikas uzmanības centrā nevar nebūt “COVID-19”
izraisītā epidemiloģiskā situācija uz Zemes. Pandēmijas analītika attiecas uz
globālo problēmu klasifikācijas nosacītu grupu “Cilvēks un sabiedrība”. Šajā nosacītajā
grupā runa ir par globālajām prolēmām demogrāfijā, izglītībā, sociālajā
nevienlīdzībā, veselības aizsardzībā.
“COVID-19”
pandēmija loģiski vispirms un galvenokārt attiecas uz veselības aizsardzību. Uz
Zemes veselības aizsardzība kā globāla problēma pirmo reizi radās spāņu gripas
plosīšanās laikā 1918.-1920.gadā. Toreiz pasaules valstu valdības visu uzmanību
koncentrēja cīņai ar masveidā nāvējošo infekciju. Uz planētas dzīvoja 1,85
miljardi. Saslima 550 miljoni. Mirušo skaits nav precīzi zināms; tas svārstās
starp 17-100 miljoniem.
Pret “COVID-19”
pandēmiju globālisma prozelīti un viņiem paklausīgās pasaules valstu valdības
izturas ne tikai kā pret veselības aizsardzības globālo problēmu. Globālisma
prozelīti pandēmiju izmanto savās interesēs, lai izveidotu inkluzīvo
kapitālismu. Globālisma prozelītiem pandēmija ir transformatīvs notikums.
Globālo sociālo problēmu analītikā lieto jēdzienu
“transformatīvs notikums”. Tas ir notikums, kas ir spējīgs radikāli pārveidot
līdzšinējo stāvokli. Transformatīvs notikums vienmēr kaut ko pārveido, maina tā
īpašības, raksturlielumu, telpiskās attiecības, sociālās attiecības utt. Tāds
notikums noteikti ir “COVID-19” pandēmija ar tā medicīniski nepamatoto politiskās
elites voluntāri uzspiesto graujošo specifiku – karantīnu, dīkstāvi, attālināto
darbu, kad sabiedriskās apziņas racionalizācijas vietā garīgajos procesos
prioritāte ir idiotismam, bezprātam, iracionalitātei, apātijai. “COVID-19”
transformatīvā notikuma realizācijā viena no galvenajām lomām ir masu
komunikācijas līdzekļiem, veicinot nāves bailes, paniku, histēriju, kā arī
informatīvo nihilismu – dziļu neticību mediju publicētajai statistikai,
sižetiem par vīrusa izcelsmi, naudas sadalīšanu pandēmijas seku likvidēšanai
utt.
Globālisma
prozelīti par efektīvu transformatīvo notikumu sapņoja (arī to konkrēti
modelēja) jau daudzus gadus pirms “COVID-19” pandēmijas. Viņu ekspertu analītiski
apkopotā drūmā aina par pasaules degradāciju, finansu kapitālisma noziedzīgumu,
cilvēku domāšanas un pasaules uzskata kroplībām, visdažādākā veida krīzēm neapšaubāmi ir milzīgs stimuls pandēmiju
izmantot kā “The Great Reset” placdarmu. Turklāt visvairāk ir apdraudēta
Rietumu civilizācija – “zelta miljards”. Eiropeīdu rase izmirst un noveco.
Citās rasēs ir nenormāla dzimstība. Tāpēc eksistē tāds fenomens kā “planetāri
globālā migrācija”. Tās rezultātā Eiropā, ASV ieplūst citu rasu miljoni.
Pandēmijas konteksts patiešām ir spējīgs attaisnot “COVID-19” infekcijas
slimību izmantot kā transformatīvo notikumu. Uz Zemes ir nepieciešamas
radikālas pārmaiņas. Tas ir objektīvs fakts.
Viss būtu labi,
ja nebūtu vēl viena globālā problēma – cilvēces uzticība globālisma
prozelītiem. Uzticības trūkums arī ir objektīvs fakts. Globālisma prozelītu
darbības populārākais vērtējums ir “dehumanizācija”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий