Pandēmiju “Covid-19”
ieteicams uzskatīt par Rietumu civilizācijas norieta ekspozīciju – pēc zināmas
sistēmas apskatei izraudzītu un sakārtotu kultūrvēsturisko materiālu kopumu.
Ekspozīcijas materiāls ir sasniegtie rezultāti
Rietumu civilizācijas norieta pirmajā pusgadsimtā.
Rietumu
civilizācijas noriets sākās aizvadītā gadsimta 70.gados. Toreiz radās visi
galvenie norieta trendi. Garīgajā sfērā radās postmodernisms un neoliberālisms.
Materiālajā sfērā tika likvidēts zelta standarts. Tas pavēra iespēju
neierobežoti drukāt dolārus un uzpūst finansu burbuļus. Tika likti pamati
finansu kapitālismam ar tā bezizmēra alkātību un viltīgajām naudas afērām.
Demogrāfijas sfērā sākās “baltās” rases izmiršana un novecošana, spītīgi
atsakoties dzemdēt bērnus, lai tie netraucētu baudīt dzīvi.
Toreiz sākās arī
antropoloģiskā transformācija – jauna tipa cilvēka intensīva evolūcija. Apmēram
50 gadu (gandrīz divu paaudžu) laikā ir ģenerēti daudzi šodienas varoņi un
katrā ziņā nākotnes varoņi “cilvēki-2.0” jeb “postcilvēki” ar “Homo sapiens”
pilnīgi neadekvātu smadzeņu darbību.
Pandēmija ir ļoti
piemērots žanrs civilizācijas norieta atspoguļošanai. Pandēmijas potenciālā ir
dažādas negācijas.
Parasti pievērš
uzmanību pandēmijas sociālajām negācijām. Tas ir saprotams. Pandēmija ir
kolektīvā naida perēklis, un to nav grūti konstatēt. Pandēmija uzkurina naidu
pret kaimiņiem. Pandēmija vienmēr ir sapīta ar vainīgo meklēšanu un untumainu
nosodīšanu. Bet tas gandrīz vienmēr izraisa aklu etnisko naidu, nepamatotus
starptautiskos konfliktus, glūnošu aizdomīgumu un rupju neuzticību. Tā tas
praktiski ir arī pandēmijas “Covid-19” mēnešos. Pasaules valstis
sāka vainot Ķīnu infekcijas izplatīšanā, necenšoties noskaidrot tāda pārmetuma objektivitāti.
Pandēmijai ir ne
tikai sociālās negācijas, bet arī morālās negācijas. Pandēmija pati par sevi ir
amorāla izpausme. Tā ir tendēta graut cilvēku veselību un atņemt cilvēkiem
dzīvību. Taču tas vēl nav viss. Konkrēti pandēmija “Covid-19” ir sapīta
ar tādām amorālisma (deģenerācijas) izpausmēm, kurām nav tieša sakara ar
cilvēku veselību. Tik tikko nosauktās pandēmijas nenormālais informatīvais
noformējums (reāli – uzbrukums) liecina ne tikai par totālu veselā saprāta
trūkumu un masveida kognitīvo disonansi, bet liecina arī par cilvēku nelabdabīgu
morālo stāju. Rodas aizdomas, ka dzīves procesus jau pilnā mērā ir pārņēmuši
savā varā “postcilvēki”. Viņi masveidā morāli akceptē alarmismu, apdraudētības
noskaņojumu, histērisku baiļu musināšanu, paniku provocējošus ekscesus un noklusē
“Covid-19” niecīgo statististisko vietu kopējā sabiedrības veselības
ainā. “Postcilvēki” faktiski samierinās ar hibrīda bioinformācijas ieroča
pielietošanu. Cilvēki ar to nesamierinātos. Tāpat cilvēki juridiski sodītu t.s.
stratēģiskās filantropijas bendes (bilus geitsus, sorosus), kuri ir devuši
naudu bioetnisko un biorasu vīrusu radīšanai. Turpretī “postcilvēki” ar visu
samierinās, ko nekādā gadījumā nedarītu cilvēki.
Pandēmija
stimulē vēsturiski tradicionālas amorālisma izpausmes. Tā, piemēram, pandēmija
stimulē denuncēšanu. Neapšaubāmi, ar denuncēšanu nākas tikties ne tikai
pandēmijas laikā. Atsevišķās kultūrās un sociāli politiskajās iekārtās denuncēšana
ir bijusi un joprojām ir ikdienišķa parādība – attiecīgā sociuma apsveikta morāles
norma. Cilvēces vēsturē vienmēr bija denuncianti ar denunciācijas tieksmi kādu
denuncēt. Slepenie ziņotāji kādu nosūdzēja, un viņi bija ziņu pienesēji varas
iestādēm, priekšniecībai. Slepenu ziņojumu ar apsūdzošu saturu gatavošanu var
uzskatīt par vienu no garīgās darbības pamatformām. Negatīva vai pozitīva
attieksme pret šo pamatformu ir atkarīga no daudziem momentiem. Tie sakņojas
politiskajā kultūrā, tautas ētosā, ideoloģijā, reliģijā.
Pandēmijas “Covid-19”
laikā medijos parādījās publikācijas par denuncēšanas ievērojamu pieaugumu.
Par to rakstīja Eiropas Savienības oficiālais medijs “Politico.eu”. Tekstā
lietots kariķējošs atvasinājums “koronas sūdzētāji”. Viņu skaits ir milzīgs
Spānijā, Francijā, Lielbritānijā, Vācijā. Tas liecina par satraucošu morālo
līmeni. Sociums ir pamatīgi morāli sagandēts.
Mēnešiem ilgā uzturēšanās karantīnas un pašizolācijas
režīmā sāk uz cilvēkiem psihiski atsaukties. Daudziem neiztur nervi. Cilvēkos
ievērojami pieaug spriedze, un tā visbiežāk tiek izlādēta uz kaimiņiem. Cilvēki
pamana kaimiņu karantīnas pārkāpumus un tūlīt zvana vai raksta policijai. Īpaši
bieži tas notiek, ja kaimiņos dzīvo mazi bērni. Viņiem ir grūti visu dienu rāmi
sēdēt mājās pie televizora vai datora. Bērni grib kustēties, paskraidīt. Bet
tas var notikt tikai dzīvoklī, izraisot troksni, kas savukārt kaitina kaimiņus
aiz sienas vai citā stāvā. Francijā varas iestādes ir pārpludinātas ar sūdzībām
par karantīnas noteikumu neievērošanu. Par to franči nemitīgi zvana policijai.
Īpaši vakaros. Lielbritānijā dīkstāves laikā daudzi iet parkā vai pludmalē
sauļoties. Citi viņus filmē un video sūta policijai vai ievieto internetā.
Plaši izplatīts denuncēšanas iemesls ir tad, ja kaimiņi iet vairākas reizes uz
veikalu. Lielbritānijā ir atļauts iet uz veikalu tikai vienu reizi dienā.
Denuncēšanas bums
ir Vācijā. Šajā zemē tiek pozitīvi vērtēta sūdzēšanās varas iestādēs par
kaimiņu jebkura veida pārkāpumu - pie mājas šķībi novietotu automašīnu,
atkritumu maisa savlaicīgu neaiznešanu, skaļu mūziku dzīvoklī, kāpņu telpā
novietotu velosipēdu, suņa riešanu, bērna raudāšanu utt. Pandēmijas laikā vāciešiem
lielisks iemesls ir ziņot policijai par karantīnas noteikumu neievērošanu.
Tik tikko minētā
denuncēšana ir t.s. sadzīves denuncēšana. Pandēmijas laikā ir vērojama arī t.s.
politiskā denuncēšana. Tā uzskatāmi apliecina Rietumu civilizācijas norieta
gadu desmitos sasniegto deģenerācijas pakāpi politiķu kontingentā. Par
politisko denuncēšanu var kvalificēt medijos apzināti veiktu nomelnošanu, lai
lišķīgi izpatiktu “pasaules valdībai”, ģeopolitiskajiem saimniekiem, stratēģiskajiem
filantropiem, kaut kādam augstākas varas spēkam.
Spilgts piemērs
ir latviešu trimdas zelta kadra, stratēģiskā filantropa melnā Sorosa melnās ideoloģijas
stūmējas, planētas mēroga politiķes, debilās “par-politikas” debilā čupojuma
pārstāves Vitas Tēraudas politiskā denuncēšana. Tā pamatīgi pasliktina latviešu
un Latvijas starptautisko reputāciju. Atkal jāsaka: ja teikšana būtu cilvēkiem,
bet nevis “postcilvēkiem”, tad nekauņa tiktu bargi sodīta par nelietību.
2020.gada
16.aprīlī kundze Tērauda “Delfos” ievietoja denuncējošu tekstu par Ungāriju.
Tajā teikts: “Galēji labējais Ungārijas premjerministrs Viktors Orbāns jau labu
laiku ir drupinājis valsts demokrātiju, bet tagad viņš izmanto Covid-19
ārkārtas situācijas priekšrocības, lai turpinātu to darīt īpaši ekstrēmā veidā.
Orbāna partijas kontrolētais parlaments marta beigās nobalsoja par varas
nodošanu Orbāna valdības rokās – lai rīkotos, tai turpmāk ne ar vienu nebūs
jāsaskaņo savi lēmumi. Šīs ir beztermiņa pilnvaras, kas varēs darboties arī pēc
Covid-19 ārkārtas stāvokļa beigām. Pēc analoģijas tā būtu situācija, kurā
Latvijas esošajai valdībai un premjeram ir beztermiņa neierobežota vara, kuras
lēmumi nav jāsaskaņo ar tautas ievēlētajām partijām.”
V.Orbāna
nacionāli patriotiskā politika ir slavena. Tā nepatīk globālisma laizītājiem
Briselē un Eiropas citās pilsētās. Kundze Tērauda lišķīgi piebalso tiem, kuri
neciena suverenitāti, politisko neatkarību, nacionālo interešu aizstāvēšanu.
Kundzei Tēraudai noteikti ir pamatīgas intelektuālās problēmas. Viņas tekstā ir
ļoti smieklīgs moments. Ungārijas un tās premjerministra denuncēšanu viņa
adresē Latvijas valdībai. Kundzes Tēraudas ieskatā Latvijas valdība neko
nedara, lai ieviestu kārtību ungāru zemē. Tas ir reti stulbs ieskats! Tas ir
politiski šausmīgi neprofesionāls ieskats! Aicināt Latvijas valdību iejaukties
Ungārijas iekšējā politikā var tikai politiskais profāns un, protams, dziļi
aprobežots un dziļi amorāls hominīds. Trimda ir piespēlējusi vēl vienu pilnīgi
nekur nederīgu kadru. Kariņš, nācijas debilais tēvs nevar jūsties vientuļi. Tam
ir noteikts izskaidrojums. Trimdas latvieši ir dzīvojuši Rietumu civilizācijas
norieta atmosfērā vismaz 20 gadus ilgāk nekā Latvijas latvieši, kuri sāka
baudīt civilizācijas norieta gardumus tikai XX gs. 90.gados. Trimdas latvieši
šos gardumus baudīja jau no XX gs. 70.gadiem.
Paldies Dievam,
stulbā denuncētāja nekavējoties tika atmaskota un diplomātiski smalki izsmieta.
2020.gada 24.aprīlī “Delfos” ievietoja Ungārijas vēstnieka Latvijā Ferenca
Bāņai atbildi. Tās ievadā ir teikts: “Atsaucoties uz Saeimas Eiropas lietu
komisijas priekšsēdētājas Vitas Andas Tēraudas ārkārtīgi negatīvo
viedokli par Ungārijas ārkārtējiem pasākumiem Covid-19 pandēmijas laikā apvienojumā ar vispārīgi
negatīvo Ungārijas parlamenta darbības vērtējumu, kas publicēts
"Delfi" ziņu portālā, vēlos uzsvērt dažus neapstrīdamus faktus, lai
ļautu lasītājiem pašiem pārliecināties par patieso demokrātijas situāciju Ungārijā.”
Seko detalizēts kundzes Tēraudas denunciācijas atspēkojums.
Rietumu
civilizācijas norieta ekspozīcijā odiozs eksponāts ir brīvības likvidācija.
“Baltās” rases pilsētu inteliģence ir sasniegusi pagrimuma drausmīgu pakāpi.
Par to kardināli liecina brīvības nevajadzība.
Eiropeīdu filosofiskajos,
ētiskajos, politiskajos, sociālajos, estētiskajos, ekonomiskajos priekšstatos
kopš franču revolūcijas XVIII gs. nogalē līdz šim brīvība bija dārgāka par
dzīvību. Pret brīvību eiropeīdi izturējās kā pret vissvarīgāko sociāli
politisko un morāli psiholoģisko vērtību. Valdīja tēze – brīvība vai nāve. Ja
cilvēks nevar dzīvot brīvībā, tad viņam vispār nav vērts dzīvot. Brīvība līdz
šim ir bijusi katras tautas pastāvēšanas augstākais mērķis un etniskās
konsolidācijas pamats. Tā tas vēl nesen bija arī latviešiem. Dotā eksistenciālā
vērtība atspoguļojas franču revolūcijas slavenajā devīzē “Brīvība, vienlīdzība,
brālība vai nāve” (skat. ilustrācijā).
Pandēmija “Covid-19”
liecina par eiropeīdu nogatavošanos, nobriešanu, eksaltētu velmi, glamūrīgu
kondīciju dzīvot bez brīvības. Turklāt ne tikai gatavību dzīvot bez brīvības,
bet gatavību turpmāk dzīvot “pasaules valdnieku” iekārtotajā koncentrācijas
nometnē. Tajā valdīs digitāli konstruēta totāla kontrole, kuru visi ar sajūsmu atbalstīs
(“Ģirģens: Vērojama sabiedrības izpratne par
Covid-19 dēļ noteiktajiem ierobežojumiem”).
Diemžēl ir jāņem
vērā paradoksāls moments. Varbūt eiropeīdiem nemaz vairs nevar dot brīvību?
Varbūt ir nepieciešams eiropeīdus turēt jauna tipa koncentrācijas nometnē?
Vēsturiski taču ir apstiprinājies, ka brīvību nevar dot tiem, kuri nav spējīgi
domāt un kuriem nefunkcionē veselais saprāts.
Un vēl kas. Vai
tad “cilvēkiem-2,0” jeb “postcilvēkiem” vispār ir kaut kāds priekšstats par
brīvību? Vai šai sugai vispār ir vajadzīga brīvība? Vai tiem, kuri pandēmijas “Covid-19”
laikā ierobežoja ne tikai slimos cilvēkus, bet ierobežoja arī veselos cilvēkus,
ir elementārs priekšstats par brīvību un brīvību cilvēku tiesību kontekstā?
Nekad agrāk epidēmijas vai pandēmijas laikā netika ierobežoti veselie cilvēki.
No medicīnas viedokļa veselo cilvēku ierobežošana ir absurds. Ierobežošana ir
administratīvs līdzeklis. Pret epidēmiju un pandēmiju ir jācīnas nevis ar
administratīvajiem līdzekļiem, bet gan ar medicīniskajiem līdzekļiem. Eiropeīdu
morālais pagrimums jau ir tik grandiozs, ka administratīvā loģika ignorē
medicīnas zināšanas un medicīnas iespējas. Izcilais amerikānis Bendžamins
Franklins kādreiz teica: “Those who would give up essential Liberty, to
purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety” [Tie,
kuri atteiktos no būtiskas brīvības, lai iegādātos nelielu pagaidu drošību, nav
pelnījuši ne brīvību, ne drošību].
Комментариев нет:
Отправить комментарий