Naivi ir pret pandēmiju “Covid-19”
izturēties vienīgi kā pret specifisku veselības aizsardzības problēmu. Tik
tikko nosauktajai pandēmijai ir noteiktas nemedicīniskās īpatnības. Pandēmijas
specifika ir diezgan raiba, kaut gan galvenās specifiskās iezīmes var konstatēt
diezgan viegli.
Neapšaubāmi, pirmkārt un
galvenokārt pret pandēmiju “Covid-19” nākas izturēties kā pret grandiozu
mizanscēnu – aktieru un rekvizītu izvietojumu izrādes laikā. Tik tikko nosauktā
pandēmija pati par sevi ir viena liela planetāri visaptveroša spēle. Tajā uz
skatuves ir visa cilvēce un visas valstis ar saviem nacionāli eksistenciālajiem
rekvizītiem – pilsoņiem, valdību, politiku, ideoloģiju, ekonomiku,
ģeopolitiskajām interesēm, reputācijas ambīcijām.
Pandēmiju kā planetāri
visaptverošu mizanscēnu izmanto konceptuālās varas pārstāvji – slēgtie
transnacionālie subjekti (ikdienas valodā – pasaules valdnieki; turpmāk - STS).
Globālo sociālo problēmu analītikā ir atjautīgi izprasta STS varas īstenošanas
pamatforma. Šī pamatforma ir mizanscēna. Konceptuālās varas pārstāvji nekad
paši nevalda. Valda vietējie politiskie spēki ar pašmājas elektorāta formāli piešķirto
leģitimitāti. Konceptuālās varas pārstāvji savās interesēs netieši izmanto
vietējo varu. Tiek konstruētas mizanscēnas, kurās liek darboties savlaicīgi
savervētajai vietējai varai. Konceptuālās varas pārstāvji nav redzami uz
skatuves. Uz skatuves ir tikai viņu aģentūra – prezidenti, premjeri. Taču viņi
nedarbojas atbilstoši savas valsts interesēm. Viņi realizē STS politisko gribu.
Šo procesu savā laikā poētiski precīzi izskaidroja Dostojevskis “Noziegumā un
sodā”: aiz epidēmijas slēpjas “ar prātu un gribu apdāvināti gari”.
Runa ir par koncepcijām un koncepciju varu. STS nemoca sevi ar sīkumiem.
Viņu uzmanības centrā ir paradigmas, kas kardināli maina realitāti.
Konceptuālās varas kabinetos tiek apspriestas planetārā mēroga pamatsistēmas. Tās
tiek modelētas mizanscēnu veidā.
Kā jau minēju, pandēmija “Covid-19”
ir mizanscēna. Tās centrālais mērķis ir vienpolārās pasaules saglabāšana. Ne
velti “pasaules valdnieku” ideoloģiskais rupors H.Kisindžers 2020.gada aprīlī
rakstīja: “Mums ir jāsaglabā pasaules liberālās kārtības principi”. Pats par
sevi saprotams, ka viņš nevarēja rakstīt patiesību: “Mums par katru cenu ir
jāsaglabā vienpolārā pasaule ar ASV ieviesto kārtību”. Arī par cenu viņš
nevarēja teikt patiesību, jo cena ir daudzu cilvēku dzīvības. Šajā ziņā
tagadējā pandēmija ne ar ko specifiski neatšķiras no iepriekšējām STS
realizētajām mizanscēnām. STS darbībai vienmēr ir bijusi raksturīga morālā
patoloģija – nekautrēšanās ziedot cilvēku dzīvības.
Katrai mizanscēnai tās centrālā
mērķa sasniegšanai ir noteikts darbības plāns. Pandēmijas “Covid-19”
darbības plāns ir izraisīt karu (sava veida III Pasaules karu) starp
globālistiem un nacionālistiem, neoliberāļiem un patriotiem. Tas ir karš starp
tiem, kuri vēlas dzīvot ar savu galvu un tiem, kuri ir ar mieru dzīvot ar ASV uzpotēto
“globālo galvu”. Šajā karā vissīvākās kaujas ir starp visvarenākajiem
pretiniekiem. ASV visvarenākie pretinieki ir Ķīna, Krievija, Irāna.
Dažādi ir pielietotie bioloģiskie
ieroči. Speciālisti izsakās par dažādu vīrusu izmantošanu pandēmijā “Covid-19”.
Iespējams, tiek pielietoti bioetniskie un biorasu ieroči. Tie atšķirīgi
iedarbojas uz atšķirīgiem etnosiem un atšķirīgām rasēm. Par tādu ieroču sintezēšanu
Rietumos lepojās pirms vairākiem gadiem tāpat kā par tagadējās pandēmijas
dominējošā vīrusa sintezēšanu lepojās jau 2015.gada novembrī zinātniski ļoti
nopietnajā žurnālā “Nature”.
Starp citu, militāristi neciena
bioloģiskos ieročus, jo tie var nāvējoši uzbrukt arī to saimniekiem. Tagad
militāristi nebaidās no pandēmijas. ASV armijas un NATO mācības “Defender-Europe
20” neatcēla.
Pandēmijā “Covid-19”
priekšplānā ir informatīvā agresija un agresija pret cilvēku – viņa identifikācijas
informācijas okupēšana. Tās ir pandēmijas divas specifiskās iezīmes. Abām
agresijām ir jāgrauj cilvēku gribasspēks, cilvēku vienotības alkas, jāiznīcina
velme aizstāvēt savas tiesības un savas vērtības. Cilvēki tiek speciāli
novirzīti pseidoindividuālisma un bezprāta gultnē. To veicina naftas cenas
kritums, zelta cenas kritums, finanšu tirgus kritums, nacionālo valūtu
devalvācija, vēstījumi par pandēmijas upuru miljoniem. Ikdienišķās apziņas
līmenī nekam nav saprātīgs izskaidrojums. Mediji nevis sabiedrībai kaut ko
izskaidro, bet gan vēl vairāk visu samudžina. Mediju auditorijas uztverē ir iestājies
bezprāta laikmets ar bezprāta sakralizāciju. Tajā tautas paklausība nevar radikāli
pārvērsties tautas nemieros un tautas masveida protestos. Bezprāts ir tik
milzīgs, ka nekādi protesti pandēmijas uzkurinātās sociāli ekonomiskās
traģēdijas apstākļos nav iespējami. Bezgodīgs totalitārisms gandrīz visās eiropeīdu
zemēs jau ir dzīves realitāte. Ne velti tagad bieži atgādina Albēra Kamī vārdus
“Vienīgais līdzeklis cīņai ar mēri ir godīgums“.
Par cilvēka tiesību agresīvu
ierobežošanu šaušalīgi liecina reliģisko pasākumu aizliegšana. Vēsture liecina par pretēju procesu. Epidēmijas laikā
valdnieki un baznīctēvi aicina intensīvi kolektīvi lūgt Dievu. Dieva kolektīvas
lūgšanas aicinājums ir epidēmijas pārvarēšanas ideoloģijas centrā. Reliģisko
pasākumu aizliegšana liecina par "baltās" rases dziļo pagrimu un
deģenerātu milzīgo varu. Tas ir spēks, kas nevar neko labu dot cilvēkiem, bet
var vienīgi visu pārvērst “sirreālistiskā atmosfērā”, kā par pandēmiju “Covid-19”
nebaidījās izteikties H.Kisindžers. Tas ir ķermenisko un materiālistisko
instinktu diriģēts spēks dzīvnieciski primitīvai baudai un alkātībai. Herberts
Markūze kādreiz rezumēja: “Instinktu apmierināšana nodrošina cilvēku kontroli”.
Šajā gadījumā “globālo galvu” uzpotēšanu (valstu pakļaušanu ASV gribai), kā arī
jauna tipa koncentrācijas nometnes uzbūvēšanu ne tikai “baltās” rases
indivīdiem. H.Kisindžers viltīgi piebalso gudrajam tautietim H.Markūzem:
“Vajadzību apmierināšanai dotajā momentā ir jāsaskan ar kopīgo globālo
redzējumu un programmu”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий