2020.gada pandēmija
“Covid-19” ir unikāls notikums cilvēces vēsturē. Nekad vēl nebija
apmuļķota visa cilvēce. Agrāk izdevās apmuļķot tikai atsevišķas tautas vai kādas
civilizācijas iedzīvotāju daļu. Pandēmijā apmuļķošanas apjoms ir vēsturiski
unikāls. Taču to nevar teikt par apmuļķošanas autoriem. 2020.gadā cilvēci
apmuļķoja tāpat kā agrāk atsevišķas tautas vai civilizācijas iedzīvotāju kādu
daļu apmuļķoja viens un tas pats sociāli politiskais spēks – “naudas
saimnieki”. Tātad valdošās sociālās kārtas avangards, kura materiālais un garīgais
potenciāls ir spējīgs apmuļķot tautas, nācijas.
2020.gadā
cilvēces apmuļķošana pamatā notika divos virzienos.
Pirmkārt, ar uzpirkto
masu komunikācijas līdzekļu palīdzību un politiskās elites kompradoru palīdzību
ļoti viegli izdevās panākt, ka sociuma masas brīvprātīgi un pat ar lepnu entuziasmu
atsakās no cilvēka tiesībām, atsakās no valstu konstitūciju un starptautisko
tiesību garantētajām klasiskajām brīvībām – pārvietošanās brīvības, uzskatu
brīvības, dzīves vietas izvēles brīvības utt.
Otrkārt, notika
bezprecendenta naudas drukāšana un izdalīšana (praktiski dāvināšana) ASV, Ķīnā,
Eiropas Savienībā. Tāda emisija un tāda apmēra naudas izdalīšana cilvēces
vēsturē vēl nebija piedzīvota. Speciālisti (piem., aģentūra “Blumbergs”)
uzskata, ka ASV, Ķīna, ES pandēmijas laikā nodrukājusi un izdalījusi apmēram 5
triljonus dolāru. Nākas atcerēties, ka 2008.-2009.gada krīzes sakarā izdalīja
2.0-2,3 triljonus dolāru, un tas notika 3-4 gadu laikā. Turpretī 2020.gada
pandēmijas sakarā tika izdalīta vismaz divas, trīs reizes lielāka summa, un tas
notika dažos mēnešos. Nodrukātās naudas lauvas tiesu saņēma “naudas saimnieki”,
taču kaut kas tika arī “tautai”. Tā, piemēram, ASV kvalificēts strādnieks katru
nedēļu saņēma 978 dolārus sakarā ar dīkstāvi. Amizanti ir tas, ka par dīkstāvi
kvalificētais strādnieks saņēma lielāku summu nekā par reālo darbu, nedēļā saņemot
957 dolārus.
Cilvēces totālo
apmuļķošanu varēja realizēt, balstoties uz specifisku apziņu. Tā ir apziņa,
kura lieliski izprot tādas kolosālas apmuļķošanas reālo iespējamību, kad
plānotais rezultāts tiks pilnā mērā sasniegts. Tas, pirmkārt.
Otrkārt, tā ir
apziņa, kura lieliski izprot savas rīcības nesodamību. Par cilvēces totālo
apmuļķošanu nedraud sods. Cilvēci drīkst droši apmuļķot, jo vainīgie paliks nesodīti. Tātad kopumā
tiekamies ar specifiski orientētu apziņu. Specifikas galvenās īpatnības ir
vēsturiski unikālās cilvēces apmuļķošanas iespējamības akceptēšana un dotās
rīcības nesodamības akceptēšana. “Naudas saimnieki” bija sasnieguši specifiski
unikālu apziņas stāvokli.
Saprotams, tāds
specifiski unikāls apziņas stāvoklis netika sasniegts vienā dienā, vienā mēnesī
vai vienā gadā. Katrā ziņā pagāja ilgāks laiks, un katrā ziņā bija zināma
mērķtiecība. Respektīvi, tika veikta apzināti organizēta darbība. Neapšaubāmi,
tāda darbība pirmkārt un galvenokārt tika veikta ar sociumu, bet nevis ar
“naudas saimniekiem”, kuri savā dziļākajā cilvēciskajā būtībā jau ir piedzimuši
ar tendētību apmuļķot sociumu un bez darba iegūt miljardus. “Naudas saimniekus”
realizēt savus instinktus planētas mērogā varēja atturēt vienīgi bailes no
sociuma atriebības. “Naudas saimnieku” apziņā ilgu laiku eksistēja bailes no
soda. “Naudas saimnieki” nebija pārliecināti, ka sociums atļaus sevi apmuļķot.
“Naudas saimnieki” bija spiesti rēķināties ar sociuma neapmierinātību,
pretestību, agresīvu reakciju.
Pandēmija “Covid-19”
aicina jaunā veidā palūkoties uz to visu, kas notika mūsdienu pasaulē no XX gs.
70. gadiem, kad sāka dominēt neoliberālisms, globālisms un postmodernisms ne
tikai Rietumu civilizācijā, bet arī tajās civilizācijās, kuras ar dziļām
simpātijām (atdarinot, adaptējot) izturas pret eiropeīdu kultūrām. Tagad gribas
uzskatīt, ka tas viss, kas notika, kļuva morāli psiholoģiskā bāze vēsturiski
unikālajai pandēmijai, sagatavojot gan “naudas saimnieku” specifiski unikālo apziņu,
gan sociuma masu specifiski unikālo apziņu. Tāda velme ir pamatota un
perspektīva. Tā nav mākslīga analītiskā, teorētiskā kaprīze.
Tas, kas no XX
gs. 70. gadiem notika ne tikai Rietumu civilizācijā, pamatā bija apzināti
organizēta destruktīva darbība, veicinot ļaužu masu degradāciju un
deģenerāciju. Pandēmijas “Covid-19” kā cilvēces unikālas apmuļķošanas
iespējamību nodrošināja antropoloģisko un sociālo destruktīvo procesu
rezultāts. Apmēram 50 gadu laikā cilvēku masās tika sagrauts garīgums,
nacionālais patriotiskums, ticība ideāliem, vērtībām, cilvēka tiesībām. Tā
vietā sāka mutuļot morālais relatīvisms, brīvības necieņa, patērēšanas un
dzīves baudīšanas mānija, bet vistrakākais – iracionālisms, prāta bezjēdzība,
veselā saprāta trūkums. Dzīves centrā strauji nostājās hominīdi, kurus nākas dēvēt
par postcilvēkiem.
Ļaužu masu
degradācija un deģenerācija bija “naudas saimnieku” vitāla nepieciešamība.
“Naudas saimnieku” lielākais bieds XX gadsimtā bija ļaužu masas; proti,
darbaļaudis, proletariāts, vienkāršie darba darītāji. Viņi varēja sacelties
pret “naudas saimniekiem”, kapitālistiem, buržuāziju, aristokrātiju. Krievijas
un citu zemju proletāriskās revolūcijas bija efektīvs biedējošs piemērs. Proletariāta
revolucionārie panākumi Rietumu “naudas saimniekos” iedvesa bailes no strādniecības.
XX gadsimta pirmajā pusē Rietumu patriarhālās buržuāzijas galvenais
eksistenciālais drauds kļuva proletariāts. Turklāt Krievijas un citu zemju
radikālākā antiburžuāziskā inteliģence neslēpa mērķi panākt proletariāta uzvaru
visās valstīs uz Zemes. Tāpēc Rietumeiropā drauda mazināšanai tika ieviestas
dažādas sociālās programmas, demonstrējot sociālistisku attieksmi pret
darbaļaudīm. Savukārt ASV histēriski apkaroja jebkuru visniecīgāko komunistisko
retoriku un organizatorisko darbību. Lai draudīgā vēsture neatkārtotos,
vajadzēja kaut ko darīt ar ļaužu masu apziņu, likvidējot morālo, idejisko,
organizatorisko gatavību un gribasspēku sevi aizstāvēt.
Panākumi ir
acīmredzami. Jau minēju par sagrauto garīgumu, nacionālo patriotiskumu un citām
nelabām izpausmēm. Panākumi ir arī institūciju līmenī. Tagad ir pilnīgi
skaidrs, ka “naudas saimniekiem” nekas nevar pretoties idejiski organizatoriskā
ziņā. Cilvēci var droši apmuļķot bez bailēm no soda. Cilvēce nav institucionāli
spējīga sevi aizstāvēt. Konkrēti to neļauj darīt sekojošais.
1) Cilvēcei nav
alternatīvas kapitālismam. Var gudri un ilgi prātuļot par kapitālisma
transformāciju vai galu, taču kapitālisma vietā nekas jēdzīgs netiek piedāvāts.
Sociālismam, komunismam nav nekādas uzticības. Tas pats sakāms arī par ķīniešu
kapitālisma un sociālisma sintēzi. Tāda sintēze ir piemērota attiecīgai
etniskajai mentalitātei un attiecīgai vēsturiski tradicionālai sabiedrības
sociāli politiskās organizācijas formai. Tāda sintēze noteikti neiederas
“baltās” rases mentalitātē – slavenajās “eiropeiskajās vērtībās”.
2) Cilvēcei nav
alternatīvas kapitālismam tāpēc, ka vispār vairs nav nekāda autoritāte
liberālismam, konservatīvismam, sociālismam, nacionālismam kā mācībām,
teorijām, paradigmām u.tml. To vietā nav neviena jauna mācība, kas varētu
kalpot kā sociāli idejiskais pamats cilvēces nākotnē.
3) Ja cilvēcei ir
zudusi uzticība vēsturiski tradicionālajām četrām mācībām, tad cilvēcei nevar
būt arī nekāda konsolidējošā ideoloģija. Cilvēce eksistē ideoloģiskajā haosā,
vakuumā. Tātad sociuma apziņa ir bez idejiskās vadības, kas tik ļoti ir
izdevīgi ļaužu masu apmuļķošanas veicējiem.
4) Saimnieciskā
darbība XX gs. ievirzījās tādos formātos, ka pārtrauca eksistēt strādnieku
šķira un t.s. vidusšķira. Tātad pārtrauca eksistēt sociālie strati, kuri varētu
būt potenciālie pretspēki “naudas saimniekiem” viņu tieksmē apmuļķot cilvēci.
5) Destruktīvie
antropoloģiskie un sociālie procesi ir panākuši superindividuālisma triumfu, izšķīdinot
pat tautu kā sociālo organismu. Ļaužu masu apziņa tagad ir superindividuālistu
apziņa bez nacionālā patriotisma, bez valstiskās neatkarības un politiskās
brīvības cieņas un vajadzības vispār. Ne velti politiķi savos dokumentos
cilvēkus nebaidās ciniski dēvēt par “bioobjektiem”. Pats par sevi ir saprotams,
ka superindividuālistu kontingents nav spējīgs sevi kolektīvi organizatoriski
aizstāvēt ne nacionāli saliedētas politiskās partijas formā, ne kādas citas
sabiedriskās organizācijas formā. Superindividuālistiem ir tikai viena rūpe – bailes
palikt bez smartfona. “Naudas saimniekiem” tas ir ļoti izdevīgi, jo viņu plānos
ir cilvēces apmuļķošanas modernizācija, visus pakļaujot totālai kontrolei un
apziņas vadīšanai. Tam būs vajadzīgs smartfons.
Комментариев нет:
Отправить комментарий