2020.gada
9.jūlijā “Amazon.com” ievietoja informāciju par vienu no
visnozīmīgākajām grāmatām ne tikai XXI gadsimtā, bet daudz daudz ilgākā periodā.
Tā ir grāmata, kura nozīmības ziņā var mēroties ar Apgaismības laikmeta franču sociālo
filosofu publikācijām. Toreiz eiropeīdiem tika pravietiski formulēta dzīves jauna
paradigma (sistēmiskā kārtība). XVII-XVIII gs. publikācijas kļuva konceptuālā bāze
Jaunajiem laikiem. Publikāciju idejiskais kodols joprojām nav zaudējis aktualitāti, kaut gan
tiek kritiski pārskatīts sakarā ar Rietumu civilizācijas norietu. Apgaismības
mantojumā saskata būtisku kaitējumu eiropiešu mentalitātei un eiropiešu kultūrām.
Piemēram, it kā vajadzīgā un noderīgā
racionālisma ideoloģija stimulēja novēršanos no Dieva un inficēja ateisma sērgu.
“Amazon.com”
ievietoto grāmatu var droši saukt par Kovida Derību. To var bez pārspīlēšanas atzīt
par Bībeles trešo sastāvdaļu. Kovida Derība ar lepni paceltu galvu nostājas
līdzās Bībeles abām klasiskajām sastāvdaļām – Vecai Derībai un Jaunai Derībai. Ja,
piemēram, Jaunā Derība vēsta par dievišķīgo atklāsmi, Dievam atklājot sevi un cilvēkiem
apliecinot dievišķo humānisma gribu – cilvēkmīlestību, rūpes par cilvēka
labklājību, cieņu pret cilvēku, tad Kovida Derībā viss ir pretēji. Respektīvi,
atbilstoši cilvēces gaidāmajai nākotnei. Tajā dievišķās atklāsmes un dievišķā
humānisma vietā ir garīgā stagnācija un nepārprotama dehumanizācija. Tas,
saprotams, netiek teikts atklāti, bet tāda būs nākotnes reālā situācija, kuras
bībeliskā kodifikācija ir Kovida Derība.
Svarīgs ir vēl
viens moments. Kovida Derība apliecina jaunas ēras statusu. Ja līdz šim vēsturisko
faktu datums tika precizēts “mūsu ērā” jeb “pirms mūsu ēras”, tad tagad būs
jāprecizē “pirms kovida ēras” jeb “kovida ērā”. Teiksim, nākas precizēt, vai Rīgas latviešu
inteliģences dārgumiņš pederastu nācijas tēvs tika pieslēgts pie bezmaksas
ēdiena galda pirms kovida ēras jeb kovida ērā.
“Amazon.com” sniedza informāciju
par Klausa Švāba (Klaus Schwab) un Tjerī Mallera (Thierry Malleret)
grāmatu “Covid-19: lielā restartēšana” (“COVID-19:
The Great Reset”).* Angļu “reset” ir lietots modernajā datoriskajā
nozīmē. Angļu-latviešu vārdnīcā “reset” tiek tulkots “uzasināt”
(nazi, zāģi), “ielikt atpakaļ” (ietvarā u.tml.). Abu kungu grāmatā, saprotams,
netiek uzasināts ne nazis, ne zāģis. Vienīgi tiek uzasināta dehumanizācijas
tematika. Tāpat grāmatā nekas netiek ielikts atpakaļ. Netiek runāts par cilvēka
atgriešanos cilvēciskā stāvoklī. Gluži pretēji! Cilvēks tiek uz visiem laikiem
izņemts no cilvēciskuma ietvara, un neeksistē mērķis ielikt cilvēku atpakaļ
viņa Homo sapiens ietvarā.
Francūzis Tjerī Mallera (1961) ir ekonomikas
zinātņu doktors, vairāku zinātnisko grāmatu un četru romānu autors. Viņš dzīvo Francijā.
Klauss Švābs (1938) ir pasaulē labi
pazīstams. Viņš 50 gadus vada Pasaules ekonomisko forumu (World Economic
Forum), kas katru gadu notiek Davosā. Savus uzskatus par cilvēces attīstību
viņš ir atspoguļojis daudzās publikācijās un lekcijās. Taču jaunākā grāmata par
“lielo restartēšanu” uzskatāma par viņa intelektuālās dzīves kvintesenci –
būtiskāko un svarīgāko ideju, atziņu, secinājumu kopumu. Švāba kungam ir 82
gadi. Bet kvintesences iemesls nav dzīves gājuma fiziskā ierobežotība. Iemesls ir
cits. Grāmatā ir apkopots tas viss, kas bija fragmentāri apliecināts citās
publikācijās. Jaunajā grāmatā fragmentārisma vietā ir sistēmisks kopskats. Tas ir
Klausa Švāba oriģināli veidots sistēmisks kopskats, kuru acīmredzot akceptē un
papildina viņa līdzautors.
Klauss Švābs nav profesionāli vientuļš
intelektuālis. Viņš koleģiāli organiski un akadēmiski konģeniāli ietilpst
pasaules sabiedrības radoši specifiskā grupā. Pasaulē ir gudri un talantīgi
cilvēki, kuri spēj un kuriem patīk nodarboties ar t.s. cilvēces globālajām sociālajām
problēmām. Viņu smadzeņu darbības centrā ir cilvēces problemātika, izstrādājot Zemes
iedzīvotāju pastāvēšanas stratēģiju, gatavojot jaunu sociāli ekonomisko
formāciju modeļus, prognozējot nākotni un fiksējot tagadnes perspektīvās
tendences. Speciālajā literatūrā tiek minēts, ka šīs grupas uzmanības centrā
pašlaik (2020.g. un agrāk) ir projekts vārdā “Global Redesign Initiative”.
Parasti pret šo specifisko grupu izturas
nievājoši. To apsmej par hipertrofēto ambiciozitāti būt pasaules valdniekiem.
Tāpat saista ar lielu bagātību. Piemēram, izplatīts ir viedoklis, ka Davosas
forums ir miljardieru klubs, vēloties kapitālismu pārvērst par “ieinteresēto
grupu” privātīpašumu. Tāpat izplatīts ir viedoklis, ka Davosā miljardieri lasa
lekcijas miljonāriem par vienkāršo ļaužu sūro dzīvi. Lielā mērā tā ir taisnība.
Bagātības faktors eksistē šajā specifiskajā grupā. To savas dzīves laikā
diriģēja D.Rokfellers. Tomēr nauda un manta noteikti nav galvenais. Švāba,
Kisindžera, nelaiķa Bzežinska biogrāfijā netiek runāts par viņiem piederošajiem
miljoniem vai miljardiem. Globālo sociālo problēmu analītika nav iespējama bez
adekvāta domāšanas veida, pasaules skatījuma, zināšanām un talanta.
Kovida Derībā ir pateikta patiesība par “new
normal”. Par to grāmatas autori ir pelnījuši dziļu pateicību. Tagad vairs
nav jāprāto, ko vēlas intelektuāļu specifiskā grupa, kā arī “transnacionālie
finansisti” (D.Tramps), “naudas saimnieki”, “FAGMA”(Facebook, Amazon, Google, Microsoft, Apple) kopā ar “Deep State” un vakcinēšanas maniakiem
bilgeitsiem. Tagad vairs nav nepieciešams aptvert, kas ir pandēmija un kādas būs pandēmijas sekas. Kovida
Derībā ir pateikta patiesība un konceptuāli izklāstīta cilvēces nākotne. Kovida
Derībā tāpat kā Vecajā Derībā un Jaunajā Derībā tiek noslēgts līgums (derība)
starp divām pusēm. Ja Bībeles abās klasiskajās sastāvdaļās līgums tiek noslēgts
starp Dievu un tautu, tad Kovida Derībā līgums tiek noslēgts starp “Covid-19”
saimniekiem un cilvēci – globālās diktatūras, globālā fašisma objektu un
principā sava veida kovidvergiem bez cilvēka tiesībām un tādiem cilvēciskuma
atribūtiem kā pašcieņa, brīvības apziņa.
Vairs nav vajadzīga arī atbilde uz jautājumu
“Kad tas viss beigsies?” vai “Kad beidzot atgriezīsimies normālā dzīvē?”.
Kovida Derībā ir izlasāma atbilde: “Many of us are pondering when things will return to
normal. The short response is: never”. Atcerēsimies, “never” latviešu valodā tiek tulkots “nekad”.
Angļu valodā vēl varēja teikt “Never again!” – nekad vairs!
Tātad atgriešanās
cilvēciski cienīgā dzīvē nebūs nekad. Grāmatā tiek paskaidrots, ka pasaule
vairs nebūs agrākā pasaule. Kapitālisms ieņems jaunu formu, un būs jauni
privātīpašuma veidi. Transnacionālās korporācijas uzņemsies lielāku sociālo
atbildību, lai iesaistītos vispārējā labuma vairošanā, nabadzības pārvarēšanā,
nevienlīdzības izskaušanā, klimata izmainīšanā. Ja demokrātija un globalizācija
paplašināsies, tad nacionālajām valstīm vietas nebūs.
Grāmatas autori
ir sajūsmā par “Covid-19” pandēmiju. 2020.gada populārākā infekcijas
slimība burtiski spārno autorus. Viņi nekaunās par savu milzīgo sajūsmu, kas vispār
morāli nepieklātos pandēmiskās nelaimes mēnešos. Švāba kungs kopā ar līdzautoru
priecājas par pandēmiju. Pandēmija ir nākusi pašā laikā un kļūst radikāls
pagrieziens cilvēces globālajā trajektorijā. Pandēmijai ir kumulatīvs spēks,
nodrošinot kumumāciju – enerģijas koncentrēšanos vienā virzienā. Tas ir sen
lolots virziens. Ja pirms pandēmijas bija tikai projekts uz papīra, tad
pandēmija pēc 2020.gada 11.marta paver iespēju konkrēti rīkoties.
Grāmatas autori
aicina politiķus būt gataviem sastapties ar sabiedrības pretestību. Politiķiem
nāksies būt gataviem apspiest nemierus. Desinhronizācija (divu vai vairāku
nemainīgu parādību saskaņošana, lai rastos precīza savstarpēja saistība starp
to norises laiku) starp lēmumu pieņēmējiem un sabiedrību ir liela. Nebūs viegli
savaldīt sabiedrību, jo šoks ir grandiozs un sāpes ir nepanesamas. Švāba kungs
un viņa literārais kompanjons Mallera kungs mudina politiķus neatslābināt
ierobežojumus – neatcelt karantīnu, sociālo distancēšanos, jo viss tas notiek
cilvēku labā, ekonomiskās atjaunošanās labā.
*Skat.: https://straight2point.info/wp-content/uploads/2020/08/COVID-19_-The-Great-Reset-Klaus-Schwab.pdf.
Комментариев нет:
Отправить комментарий