·
Sastopama it kā neloģiska
prasība pētīt tagadni, lai saprastu pagātni. Tradicionāli izplatīta ir prasība
pētīt pagātni, lai saprastu tagadni. Taču tādi vīri kā Markss tā neuzskatīja.
Markss teica “Cilvēka anatomija mums dod atslēgu mērkaķa anatomijai”. Viņš pie
reizes atgādināja mērkaķa lomu cilvēka izcelsmē, taču galvenais ir
nepieciešamība pētīt tagadni, lai zinātu kā viss ir agrāk sācies. Arī izcilais
vēsturnieks Marks Bloks (Marc
Leopold Benjamin Bloch, 1886-1944) aicināja pētīt
tagadni, lai saprastu pagātni.
·
Šodienas globālisma repertuārs
palīdz labāk saprast XX gs. pirmajā pusē Rietumeiropā populāro filosofisko un
ideoloģisko strāvu ar nosaukumu “Konservatīvā revolūcija”. Zinot, kas pašlaik
(2020.g.) ir globālisms, labāk saprotams, kāpēc tādi
gudri domātāji kā Ernst Junger (1895-1998), Arthur Moeller Van den
Bruck (1876-1925), S.George, Karls Šmits, Osvalds Špenglers, J.Evola
analītiski jūtīgi uztvēra un nepieņēma tās tendences, kuras pilnbriedumu
sasniedza šodienas globālismā. Saprotam, ka jau XX gs.pirmajā pusē bija piemērota
(adekvāta) politoloģiskajā, socioloģiskajā, ekonomiskajā, ģeopolitiskajā vide šodienas
globālismam. Tas, ko globālisms demonstrē visjaunākajos laikos, aizsākās jau XX
gs. pirmajā pusē. LGBTIK mentalitātes invāzijai, sociālās solidaritātes un
nacionālās suverenitātes iznīdēšanai, pasaules valdības organizēšanai,
vienpolārās pasaules dievināšanai ir samērā gara vēsture. Tajā būtiska vieta ir
“Konservatīvās revolūcijas” filosofiskajai un ideoloģiskajai strāvai. Piemēram,
tagadnes novērtējums daudz dziļāk palīdz izprast Osvalda Špenglera “pasaules
vēstures morfoloģijas” motīvus (Skat.: http://spengleramantojums.blogspot.com/).
·
Globālisms necieš
iebildumus, kritiku, idejisku noliegumu. Taču globālisms pret idejām necīnās ar
idejām. Globālisms pret idejām cīnās ar aizliegumiem, tam nepatīkamas
informācijas bloķēšanu sociālajos tīklos, medijos. Globālisms neļauj vērsties
pret bioloģisko rasismu, genocīdu, kas izpaužas pandēmijas “Covid-19”
laikā attieksmē pret veselajiem cilvēkiem. Globālismam neinteresē izpratne.
Globālisms necenšas saprast, ka aizliegums nevar aizstāt izpratni.
·
Pandēmijas laikā
globālisms atsedz savus patiesos mērķus. Atsevišķi globālisma arhitekti savās publikācijās
neslēpj un retoriski nemaskē reālo būtību. Izrādās, globālisma fani tiek dēvēti
par “ieinteresēto pusi” (“die Interessenten”). Izrādās, cilvēks nav
pilsonis, brīvs indivīds, sabiedrības loceklis, bet gan ir komerciāla darījuma
loceklis – “patērētājs”.
·
Viens no globālisma
mērķiem ir atbrīvot kapitālu no nepieciešamības apmaksāt sociālos nodokļus,
tāpēc priekšroka tiek dota on-line formātiem, robotiem, algoritmiem,
maksimāli izstumjot cilvēku no ražošanas procesiem. Globālisms atzīst
tehnoloģiju saplūšanu ar fizisko, digitālo un bioloģisko sfēru, kad dominē mākslīgais
intelekts.
·
Globālisms liek
samierināties ar jaunu priekšstatu par cilvēku no bioloģiskā un sociālā
viedokļa, ņemot vērā neirotehnoloģijas, biotehnoloģijas modernos risinājumus.
Smārtfons jau tagad ir kļuvis sava veida cilvēka papildinājums.
·
Globālisms sabiedrību
tiecas pakļaut totālai kontrolei. Globālisms neatzīst nevienu sociālās
solidaritātes formu. Nākotnē ir paredzēta dažādu “čipu” implantācija ķermenī un
smadzenēs, lai palielinātu kognitīvās spējas. Nākotnē varēs manipulēt ar vecāku
gēniem un viņu bērnu gēniem.
·
Globālisms neslēpj t.s.
ontoloģiskās nevienlīdzības iespējamību, kad cilvēki dalās divās daļās –
uzvarētājos un zaudētājos. Cilvēki ir sistēmiski jāvada. Īpaši tas attiecas uz
zaudētājiem, “patērētājiem”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий