Tiekamies ar
jauna tipa konfliktu – konfliktu ar cilvēci. Līdz šim vēsturiski bija pazīstami
divi konfliktu tipi – 1) konflikts ar cilvēku kā antropoloģisko realitāti un 2)
konflikts ar tautu. Visjaunākajā laikā ir radies konflikts ar cilvēci. Bez tā
šodienas dzīve nav iedomājama un praktiski iespējama. Konflikts ar cilvēci ir
šodienas dzīves neatņemama sastāvdaļa. Tā pamatā ir konkrēta sociāli politiskā
nostādne. Acīmredzot konflikts ar cilvēci saglabāsies arī nākotnē. Turklāt tas
pilnveidosies un nostiprināsies.
Konflikts ar
cilvēku kā antropoloģisko realitāti ir pazīstams jau no senseniem laikiem. Par
to rakstīja Platons dialogā “Fedons”. Tik tikko minētajam konfliktam ir īpašs apzīmējums
– mizantropija (no gr. Misanthropia: misein [neieredzēt] + anthropos [cilvēks]).
Ar šo jēdzienu apzīmē naidu pret cilvēkiem, cilvēknīšanu, vairīšanos no
cilvēkiem. Par mizantropu sauc cilvēku, kas nīst citus cilvēkus un vairās no tiem.
Medicīna pret
mizantropiju izturas kā pret patoloģisku psihofizioloģisku izpausmi. Medicīnā
ir pamatīgi izpētīta šī izpausme. Tiek nosaukti galvenie cēloņi – pesimisms,
aizdomīgums, neuzticība, psihiskas novirzes. Platona dialogā “Fedons” Sokrāts akcentē
uzticamības zudumu. Naids pret cilvēkiem ir radies pēc tam, kad ir sastapta
kāda cita cilvēka neuzticamība, nodevība. Sokrāta ieskatā mizantropijas cēlonis
ir uzticības zaudēšana.
Mizantropija mēdz
būt reliģiskā pozīcija un filosofiskā pozīcija. Sātanisma ideoloģijas kodols ir
mizantropija. Sātans ir cilvēknīšanas, cietsirdības un agresīva cinisma iemiesojums.
Savukārt filosofijā mizantropija ir individuālisma galējā forma. Ar to ir
slaveni tādi filosofi kā Šopenhauers, Nīče. Bailes no cilvēka ļaunuma,
naidīguma, agresivitātes var koncentrēties antropofobijā.
Konflikts ar
tautu ir morāli politiska, morāli sociāla izpausme. Tās pamatā ir kāda indivīda
nebaidīšanās nostāties pret visu tautu. Tā iemesls ir attiecīgā indivīda
stingra pārliecība par tautas nepareizu izturēšanos, masveidā atbalstot
politiskās varas sliktus lēmumus, vairoties no patiesības par savu stāvokli,
aklu pakļaušanos politiskā spēka spiedienam u.tml. Par konkrētiem piemēriem
konfliktam ar tautu galvenokārt var uzzināt vēstures grāmatās, publicistikas
darbos, autobiogrāfijās, memuāros, izcilu personību dzīves un darbības
aprakstos. Tā tas, piemēram, ir Raiņa un Čaadajeva mantojumā. Abas izcilās
personības nebaidījās nonākt konfliktā ar tautu. Rainis par to raksta dienasgrāmatā.
Savukārt Čaadajevs savu morāli politisko, morāli sociālo pozīciju ir
izskaidrojis vienā no filosofiskajām apcerēm. Viņš raksta: “Я не научился
любить свою родину с закрытыми глазами, с преклоненной головой, с запертыми
устами. Я нахожу, что человек может быть полезен своей стране только в том
случае, если ясно видит ее; я думаю, что время слепых влюбленностей прошло... Я
полагаю, что мы пришли после других для того,чтобы делать лучше их, чтобы не
впадать в их ошибки, в их заблуждения и суеверия. Прекрасная вещь — любовь к
отечеству, но есть еще нечто более прекрасное — это любовь к истине. Любовь к
отечеству рождает героев, любовь к истине создает мудрецов, благодетелей
человечества. Любовь к родине разделяет народы, питает национальную ненависть и
подчас одевает землю в траур; любовь к истине распространяет свет знания,
создает духовные наслаждения, приближает людей к Божеству. Не через родину, а
через истину ведет путь на небо.”
Vēsturiski
pazīstamo abu konfliktu autori ir atsevišķi indivīdi. Viņi apliecina subjektīvi
individuālistisku attieksmi pret cilvēkiem vai pret tautu. Abu konfliktu
cēlonis ir personisks, privāts, saistīts ar attiecīgā indivīda psihi,
uzskatiem, pasaules uztveri, politisko pārliecību. Pie tam abu konfliktu
cēlonis var būt izteikts subjektīvisms – neobjektīva, vienpusīgu personisko
ieskatu un interešu nosacīta attieksme. Katrā ziņā cēlonis vienmēr ir dzīves
skaudrā realitāte. Ļoti svarīgi (no konflikta ar cilvēci viedokļa) ir tas, ka
abos konfliktos ir individuālistiski risinājumi un subjektīva reakcija bez
sociālās tendētības. Abu konfliktu autori neizvirza draudus cilvēkiem,
sociumam. Viss notiek bez sociālpolitiskās ambīcijas un socializācijas
apdraudējuma. Tiesa, konfliktā ar tautu var būt apzināta sociāli tendēta
uzskatu demonstrācija ar ideoloģisku mērķi. Taču netiek paredzēti slikti
novēlējumi un tajā skaitā negatīva izturēšanās pret cilvēku dzimstību. Nav
sastopama velme ierobežot cilvēku dzimstību un pat iznīcināt liekos cilvēkus.
Tik tikko
minētais ir centrā konfliktam ar cilvēci. Tas ir atklāti draudošs konflikts,
cilvēcei pārmetot pārāk lielo dzimstību, pārāk lielo skaitu uz planētas un
nepārprotami aicinot samazināt planētas iedzīvotāju apjomu līdz vienam
miljardam. Konflikts ar cilvēci sevī ietver letalitāti. Netiek slēpta
nepieciešamība atbrīvoties no liekajiem cilvēkiem. Pats par sevi ir saprotams,
ka to nevar praktiski izdarīt bez letalitātes.
Ja abi vēsturiski
pazīstamie konflikti ir subjektīvi individuālistiski, tad jaunais konflikts ar
cilvēci ir objektīvi kolektīvs. Eksistē cilvēku grupa, ko saista kopīgi uzskati
un kopīga rīcība savu uzskatu realizācijā, kā arī speciāli izveidotas organizatoriskās
struktūras. No tām visietekmīgākais ir Romas klubs (dibināts 1968.g.) un
Pasaules ekonomikas forums Davosā (dibināts 1971.g.). Šīs grupas pārliecībā tās
uzskati, rīcība atbilst īstenībai un ir brīvi no subjektīvas attieksmes un
aizspriedumiem.
Grupai ir
kolosālas sociālpolitiskās ambīcijas – pārvaldīt visu cilvēci pasaules valdības
formā. Dominē mērķis ne tikai regulēt planētas iedzīvotāju skaitu, bet arī
politiski pārvaldīt planētas iedzīvotājus ar vienu varas institūtu – pasaules
valdību. Grupas uzskati, koncepti, taktiskie un stratēģiskie līdzekļi, cilvēces
nākotnes modeļi tiek izklāstīti un apspriesti grāmatās, mediju publikācijās,
dažādos pasākumos. Grupa neslēpj no pasaules sabiedrības savus filosofiskos,
politiskos, ekonomiskos, morāli tikumiskos uzskatus. Grupai ir savi ideologi,
eksperti, “influenceri”, publicisti, mediju žurnālisti. Grupa nekaunās par
saviem uzskatiem, kuri vistiešākajā veidā ir antihumāni, liecina par
dehumanizācijas politiku un neapvaldāmu gribu to praktiski realizēt cilvēces
mērogā. Grupas kolektīvajā apzīmējumā lietoju jēdzienu “globālisma prozelīti”.*
Viņu darbība ir konflikts ar cilvēci.
Konflikts ar
cilvēci pakāpeniski sākās jūdu un anglosakšu elitē XIX-XX gs. mijā. Tas strauji
progresēja pēc II Pasaules kara un kulmināciju sasniedza “COVID-19”
pandēmijas laikā, to izkropļojot kā parapandēmiju.
Konflikts ar
cilvēci straujus apgriezienus uzņēma Romas kluba pirmajā ziņojumā. Pirmo
ziņojumu „Limits to Growth” sagatavoja 1970. gadā (grāmatā iznāca
1972.g.). Tā autori bija zinātnieku grupa. Tā brīdināja par cilvēces nākotnes
ierobežotību un apdraudētību. To sekmē divi faktori: pārāk lielais iedzīvotāju
skaits un dabas rezursu nepietiekamība. Var nepietikt dabas resursi pārāk
lielajam planētas iedzīvotāju skaitam. Ziņojuma autori rekomendēja regulēt planētas
dzimstības līmeni, nodrošināt nepieciešamās lauksaimniecības produkcijas
ražošanu un dabas aizsardzību. Ziņojumā nosaukts optimālais planētas
iedzīvotāju skaits – viens miljards. Pārējie ir lieki...
Pasaules
ekonomikas foruma sociāli politiskā nostādne ziedu laikus sasniedza “COVID-19”
pandēmijas mēnešos. Pandēmija tika pasludināta par ļoti efektīvu transformatīvo
notikumu pasaules kārtības radikālai izmainīšanai, paverot ceļu inkluzīvā
kapitālisma celtniecībai. 2020.gada jūnijā iznāca foruma līdera Klausa Švāba (1938)
grāmata “COVID-19:
The Great Reset” (tai ir līdzautors).
Grāmata uzskatāma par globālisma prozelītu
sava veida konceptuālo doktrīnu konfliktā ar cilvēci. Pandēmijas uzspiestās
veselības aizsardzības problemātikas vietā prioritāti ieguva “lielās
pārlādēšanas” problemātika. Globālisma prozelīti aktīvi pievērsās inkluzīvā
kapitālisma apspriešanai un propagandai. Pandēmija izvērtās parapandēmijā.
Žaks Attalī (1943), viens no jaunā konflikta
galvenajiem ideologiem, 1979.gadā izdeva grāmatu “Kanibālu ordenis: medicības
dzīve un nāve” (“L'ordre cannibale: vie et mort de la médecine”). Tajā viņš iesaka ārstus nomainīt ar mašīnām. Ārsti nav
spējīgi cilvēku pilnveidot tikpat progresīvi, cik progresīvi tiek pilnveidotas
dažādas tehnoloģiskās iekārtas. Cilvēka progress manāmi atpaliek no ražošanas
iekārtu progresa. Nepieciešama ir revolūcija cilvēka veidolā. Lai tas
notiktu, medicīnu nākas pakļaut komercializācijai un industrializācijai. Tas
veicinās veselo cilvēku pieaugumu, jo līdz šim medicīna nespēja to panākt.
Sabiedrībā ir pārāk daudz neveselu cilvēku, un tas ir liels sabiedrības
apgrūtinājums. No neveselajiem cilvēkiem nav nekāda labuma, taču veselajiem
cilvēkiem nākas viņus uzturēt. Taču arī veselajiem cilvēkiem nav ilgi jādzīvo.
Cilvēka mūža ilgumam ir jāsaskan ar cilvēka veselības stāvokli. Nav jēgas ilgi
dzīvot novecojušiem un neveseliem cilvēkiem. Industriālā sabiedrībā labums ir
tikai no veseliem cilvēkiem, jo nav jāatvēl līdzekļi medicīnai. Cilvēku
veselības stāvokļa uzraudzība ir jāuztic mašīnām. Tas nekas, ka radīsies
apslēpts totalitārisms. Bez ārēji neredzamas kontroles cilvēku veselības stāvokli
nedrīkst atstāt. Cilvēku ārēji neredzama un patstāvīga kontrole ir nepieciešama
sabiedrības labā. Informācija par miljoniem un miljardiem cilvēku jāglabā
speciālās datu bāzēs. Par katru cilvēku ir jābūt atsevišķai informācijas kartei.
Cilvēka labas veselības uzturēšanai ir jābalstās uz protezēšanu – slimo orgānu
nomaiņu ar veselu orgānu. Tā, piemēram, slima sirds nav jāārstē, bet jānomaina
ar veselu sirdi. Tā ir jāņem no donora vai mākslīgi jāizgatavo. Pret cilvēka
orgāniem ir jāizturās tāpat kā pret jebkuru preci, kuru var savlaicīgi pasūtīt
un nopirkt.
Globālo sociālo
problēmu daži analītiķi par konflikta ar cilvēci un tajā skaitā “lielās
pārlādēšanas” (proti, parapandēmijas) iniciatoru un organizatoru uzskata
Rokfellera fondu. Savas pastāvēšanas gados (dibināts 1913.g.) fonds konsekventi
balstījās uz maltusismu – teoriju, kas sabiedrības plašu slāņu nabadzību
izskaidro ar t.s. apbsolūtās pārapdzīvotības likumu; respektīvi, to, ka cilvēku
iztikas līdzekļu nepieciešamais apjoms nepalielinās tik strauji kā iedzīvotāju
skaits. Likuma mērķis ir brīdināt par nepieciešamību ierobežot dzimstību. Tā
autors ir angļu ekonomists T.R. Maltuss (1766-1834).
Deivids Rokfellers (1915-2017) droši ir uzskatāms par
konflikta ar cilvēci vienu no galvenajiem ģenerātoriem – cilvēku, kas rada
jaunas idejas, organizē jaunas institūcijas, ziedo visus spēkus un enerģiju
savu uzskatu materializācijai. Viņš dibināja Romas klubu, no paša sākuma
piedalījās Bilderbergas kluba (dibināts 1954.g.) sanāksmēs, bija kluba padomes
loceklis. 1973.gadā viņš dibināja Trīspusējo komisiju. D.Rokfellers ir ticies
ar daudzu valstu prezidentiem. PSRS laikā un pēc PSRS sagraušanas viņš tikās ar
Hruščovu, Kosiginu, Gorbačovu, Jeļcinu, Lužkovu.
Rokfellera fonda
vēsture faktiski ir antihumānisma vēsture. No 1930.gada fonds finansēja Ķeizara
Vilhelma institūtu Vācijā. Institūtā tika veikti antropoloģiski, eigēnikas,
cilvēka iedzimtības pētījumi. Fonds turpināja finansēt pētījumus arī pēc tam,
kad kļuva saprotami nacistu plāni iznīcināt ebrejus, čigānus, slāvus un citus
nepilnvērtīgus etnosus. Pēc II Pasaules kara fonds finansiāli atbalstīja
ģenētiski modificētu pārtikas produktu radīšanu, lai sagandētu cilvēku
reproduktīvo funkciju. Rokfelleri kontrolē dažādu vakcīnu un ārstniecisko
preperātu izgatavošanas farmaceitiskās firmas. Tas joprojām turpinās. Eksistē
atmaskojošas publikācijas par Rokfellera fondu, kam pieder puse no ASV farmaceitiskās sfēras. “COVID-19”
pandēmijas laikā Rokfellera fonds izrāda milzīgu aktivitāti, vēloties vakcinēt
visu cilvēci.
Reāls pamats ir
Rokfellera fondu uzskatīt par “lielās pārlādēšanas” iniciatoru un organizatoru.
2010.gada maijā fonds sagatavoja ziņojumu “Scenarios for the
Future of Technology and International Development. The Rockefeller Foundation,
Global Business Network. May 2010”. Tajā ir apskatīta iedzīvotāju pandēmiskā
panika, kā arī formulēta valstu valdību rīcība: “Pandēmijas laikā nacionālie
līderi visā pasaulē palielina savas pilnvaras un rada visstingrākos noteikumus
un ierobežojumus, sākot ar masku obligātu nēsāšanu un ķermeņa temperatūras
pārbaudi pie tādu sabiedrisko vietu ieejas kā dzelzceļa stacijas un
supermārketi. Pat pēc pandēmijas pilsoņu un viņu darbības autoritārā kontrole
un uzraudzība paliek spēkā un tiek vēl vairāk pastiprināta”.
Pēc desmit gadiem ziņojumā minētais pilnā
mērā kļuva realitāte. Tas noteikti iedvesmo fondu. Pandēmijas laikā Rofellera
fonds gandrīz katru mēnesi izplata jaunu ziņojumu. Tajos ir runa par totālas
vakcinācijas nepieciešamību, klimatisko katastrofu un planētas ekonomikas
dekarbonizāciju. Tā, piemēram, 2021.gada maijā tika publicēts ziņojums “One for
All: An Action Plan for Financing Global Vaccination and Sustainable Growth”. Ziņojumu
mērķis ir vairot paniku, piespiest visus vakcinēties. Rokfellera fonda ieskatā
nepieciešams vakcinēt 80% no planētas iedzīvotājiem. Bagātās valstis un
starptautiskās finansu organizācijas tiek aicinātas iepirkt vakcīnu
nabadzīgajām valstīm.
“Lielās pārlādēšanas” procesā enerģiski ir
iesaistījies princis Čarlzs (1948). 2020.gada janvārī Pasaules ekonomikas foruma sammitā viņš bija uzmanības
centrā. Princis runu veltīja klimata katastrofai. Viņa pārliecībā klimata
katastrofa cilvēcei ir lielāks drauds nekā “COVID-19”. Savukārt
2020.gada jūnijā, kad visus prātus nodarbināja koronavīrus un tā izraisītā
ekonomiskā krīze, princis Čarlzs foruma sammitā (on-line režīmā)
pievērsās “lielajai pārlādēšanai” (The Great Reset) kā aktuālam globālam
projektam. Jūtama prinča velme kļūt “lielās pārlādēšanas” projekta vadonim.
2021.gada janvārī viņš izvirzīja iniciatīvu ar nosaukumu “Zemes hartija” (Terra
Carta). Tas ir pasākumu plāns līdz 2030.gadam stabilai attīstībai. Viņš
aicina saziedot 10 miljardus dabas aizsardzībai. Skaistais iegansts faktiski ir
centieni pārņemt savā kontrolē pasaules lielākās korporācijas, bankas.
Princim Čarlzam
ir konkurents. Tā ir Lynn Forester de Rothschild, Lady de Rothschild (1954).
Viņa ir inkluzīvā kapitālisma fanāte. Lēdija ir formulējusi to, ko vēlas panākt
globālisma prozelīti. Viņi vēlas panākt ne vairāk un arī ne mazāk kā
kapitālisma radikālu pārveidošanu. No XX gs. 80.gadiem dominējošais finansu
kapitālisms esot sevi izsmēlis. Tāpēc ir nepieciešams veidot jaunu kapitālisma
vēsturisko modifikāciju. Tai nosaukumu ir izdomājusi lēdija Lynn
Forester de Rothschild. Kapitālisma jaunās modifikācijas nosaukums ir
“inkluzīvais kapitālisms” (proti, ietverošais, iekļaujošais kapitālisms). XXI
gs. sākumā globālisma prozelīti sociuma radikālas pārkārtošanas mērķus sāka
konceptuāli apvienot vienā modelī – inkluzīvā kapitālisma modelī. Tā
iemiesošana dzīvē kļuva globālisma prozelītu misija. Jēdzienu “inkluzīvais
kapitālisms” lieto arī Davosas foruma tēvs un “The Great Reset” fanāts
K.Švābs. Taču viņš to neizdomāja. Jēdzienu “inkluzīvais kapitālisms” izdomāja
lēdija Lynn Forester de Rothschild. Viņa ieņem augstus amatus
Rotšildu dinastijas biznesā un acīmredzot ir apsēsta ar cilvēces glābšanas
ideju. Sastopama informācija, ka viņa pirmo reizi modīgo jēdzienu lietoja
2014.gada sākumā. Viņa togad maijā Londonā organizēja konferenci. Tajā
piedalījās tādas prominentas personas kā princis Čarlzs, Bils Klintons,
pasaules finansu guru Kristīne Lagarda. Konferencē globālajai elitei
pietuvinātā Kristīne Lagarda no tribīnes patētiski uzsvēra, ka jēdzienu
“inkluzīvais kapitālisms” ir nesen izdomājusi lēdija Lynn Forester de
Rothschild. Lēdija ir nesavtīga un dāsna kundze. Viņa jēdziena “inkluzīvais
kapitālisms” autortiesības ir uzdāvinājusi Romas pāvestam Franciskam. Tas
publiski notika 2020.gada decembrī. Lēdija 2018.gadā bija izveidojusi
starptautisku nekomerciālu organizāciju “Coalition for Inclusive Capitalism”(CIC).
2020.gada 14.decembrī Ņujorkā CIC noslēdza līgumu ar Vatikānu,
izveidojot “The Council for Inclusive Capitalism with The Vatican”(CICV). Līguma
noslēgšanas svinīgajā ceremonijā lēdija apliecināja savu lielo gandarījumu par
iespēju atbalstīt Romas pāvesta Franciska iniciatīvu veidot inkluzīvo
kapitālismu. Lēdija konfliktā ar cilvēci bija veiksmīgi iesaistījusi Romas
pāvestu. Viņš kļuva konflikta vadonis.
*Par globālisma prozelītiem, viņu grupas perosnālsastāvu
un rīcību skat. blogā “Pandēmijas paraloģistika”: https://paralogistika.blogspot.com/. Savukārt par konflikta ar cilvēci atbalsošanos Latvijā
skat. blogā “Udo Ulberga akadēmija”: https://udoulbergaakademija.blogspot.com/.
Комментариев нет:
Отправить комментарий